آموزش و پرورش و مشکل ثبت نام بچه ها!
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۴/۰۲ | مرتبط با : اخبار استان | 690 views
آموزش و پرورش و مشکل ثبت نام بچه ها!

این روزها در بیشتر خانواده هایی که فرزندان دانش آموز آنها از مرحله ابتدایی می خواهند وارد مرحله دوم مدارس دولتی شوند تکاپو و سردرگمی عجیبی برقرار شده و ثبت نام بچه ها اکثر با مشکل کمبود جا مواجه است.

به هر مدرسه دولتی که سر میزنی می فرمایند بهتر است بروید غیر انتفاعی ثبت نام کنید. اولیاء می گویند: با این فیش حقوقی اندک، توان فرستادن به غیر انتفاعی را نداریم. پاسخ می دهند قرار است برای ثبت نام وام بدهند. (فکر نمی کنند با این حقوق ها اقساط وام را چگونه باید بپردازیم؟!)

اجاره خط های قدیمی را قبول نمی کنند می گویند: باید تاریخ اجاره خط ها جدید بوده و کد رهگیری داشته باشد. صاحب خانه ها هم حاضر به تبدیل اجاره خط های قدیمی با فرم جدید نیستند، چون می گویند کد رهگیری روی اجاره خط ها درج می شود و بایستی مالیات بپردازند.

اولیاء سرگردان و درمانده می پرسند چه باید بکنیم؟ می گویند بروید ستاد ثبت نام. به ستاد ثبت نام مراجعه می شود با بی تفاوتی و کم حوصلگی می فرمایند این دیگر به ما مربوط نیست. (در حالی که زمزمه هایی به گوش می رسد که برخی نور چشمی و سفارش شده ها استثناء شده و بدون ارایه مدارک لازم ثبت نام شده اند)

مسوولین ثبت نام می فرمایند این بخش نامه مدت کوتاهی است رسیده، اگر اعتراضی هست باید به اداره کل مراجعه کنید.

بررسی های اولیه حکایت از کمبود جا برای ثبت نام بچه ها در مدارس دولتی دارد و می خواهند پدر و مادرها مجبور شوند که در غیر انتفاعی یا مدارس حاشیه شهر ثبت نام نمایند، اندیشه نمی کنند رفت و آمد دختران نوجوان به مدارس حاشیه شهر چه پیامد هایی دارد. بخصوص برای پدران و مادرانی که وسیله نقلیه شخصی نداشته و قدرت پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب را هم ندارند.

چه خوب است سرپرست محترم اداره کل آموزش و پرورش که جدیدا برگزیده شده اند در بازدیدی نامحسوس از مدارس، مشکلات مربوط به ثبت نام دانش آموزان را بررسی و به عنوان قدم اول چاره اندیشی برطرف نمایند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR