اساس تشکیل داعش و القاعده برای تفرقه است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۲۵ | مرتبط با : اخبار استان | 831 views

امام جمعه سیرجان گفت: اساس تشکیل گروه های القاعده و داعش برای تفرقه بین مسلمانان و مبارزه با جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان افزود: ائتلاف سرکردگان استکبار به رهبری آمریکا که با شعار مبارزه با داعش در حال اقدام است هدف آن سرنگونی دولت مردمی سوریه است که این توطئه ها همانند گذشته شکست خواهد خورد و جز رسوایی و شکست سیاست های آمریکا نخواهد بود.

وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر، کار آمریکا، انگلیس و صهیونیسم را تفرقه و اختلاف بین فرق اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز دفاع از اسلام و قرآن وظیفه هر فرد مسلمان است و مسلمانان باید شیطنت های دشمنان دین را با بصیرت درک کنند و در گرداب توطئه های تفرقه برانگیز آمریکا برای تسلط بر مسلمانان گرفتار نشوند.

وی با محکوم کردن جنایات داعش در شهر کردنشین کوبانی بیان کرد: کدام انسان گذشته از دین و مذهب که فقط نام انسان را داشته باشد می تواند این جنایات ببیند تا چه رسد مرتکب این جنایات شود لذا داعش یا القاعده اقدامی برای ظلم و جنایت علیه انسانیت است که پایه گذار آنها آمریکا و صهیونیسم برای بقای ظلم و ستم علیه ملت های جهان است و باید برای نابودی این گروه ها اقدام جدی کرد.

خطیب جمعه سیرجان در ادامه پرداختن به موضوع ولایت گفت: ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان متولی و مسئول همه ابعاد دین در عصر غیبت است و قوانین اجتماعی نیز با رعایت مصلحت مردم و نظام اسلامی و ترجیح اهم بر مهم انجام می شود و ولی فقیه همه اختیارات ائمه و پیامبر را دارد.

وی ولایت را اصل و اساس دین در حکومت اسلامی دانست که لازمه اقتدار نظام اسلامی و قدرت مسلمانان در برابر مستکبران است.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به روز خانواده گفت: موضوع خانواده و تربیت فرزندان صالح با الگوها و ارزش های اسلامی یک ضرورت و وظیفه است و اگر به آن توجه شود تهاجم فرهنگی که با هدف نابودی جوانان است کارساز نیست.

امام جمعه سیرجان به ۲۹ مهر روز صادرات نیز اشاره و اضافه کرد: باید به عدم اتکا به نفت و افزایش صادرات غیر نفتی توجه و در این زمینه اقدام اساسی کرد.

وی تاکید کرد: باید موانع تولیدات داخلی با کیفیت برطرف و زمینه صادرات بیشتر با رفع موانع فراهم شود تا بتوان در مقابل تهدیدها و تحریم ها بدون مشکلات ایستاد.

وی به مذاکرات هسته ای هم اشاره کرد و گفت: تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده و امید است در آینده با دفاع قاطعانه از حقوق ملت پیشرفت هایی حاصل شود و ملت ایران همچنان الگوی استقلال و خودباوری در جهان باشد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR