استاندار کرمان: بانوان در عرصه علم و دانش پیشتاز هستند
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۷/۲۹ | مرتبط با : اخبار استان | 628 views
استاندار کرمان: بانوان در عرصه علم و دانش پیشتاز هستند

علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست همفکری اداری استان با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور افزود: سیاست های اعتدال و میانه روی در استان کرمان در حال اجراست و با حفظ اصول مردم داری در سایه ولایت فقیه و الگوی دولت، سیاست های توسعه و پیشرفت را در استان دنبال می کنیم.
وی گفت: نقش بانوان در توسعه و پیشرفت استان انکار ناپذیر است و باید نقش و پتانسیل بانوان مورد توجه قرار گیرد هرچند در این زمینه کاستی ها و مشکلات عمیقی داریم.
وی با اشاره به نقش برجسته بانوان در اقتصاد خانواده افزود: باید نقش زنان در اقتصاد و معیشت خانواده تقویت شود تا کمکی برای هزینه های خانواده باشد.
استاندار کرمان گفت: در بحث خوداشتغالی و کارآفرینی برای بانوان فعالیت خوبی در استان انجام شده و در فعالیت های فرهنگی و ورزشی بانوان نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در آینده شاهد همکاری بانوان در دانشگاه، مدارس و مزارع در حوزه کشاورزی و صرفه جویی مصرف آب که بسیار حیاتی است خواهیم بود.
رزم حسینی گفت: باید در جهتی حرکت کنیم که نقش بانوان عادلانه در استان پر رنگ تر شود تا وظیفه خود را بهتر در این حوزه انجام دهیم.
مشاور فرهنگی استاندار کرمان هم در این نشست گفت: بافت فرهنگی استان برای فعالیت بانوان بسیار مناسب است و در عرصه های کار، تلاش و فعالیت فرهنگی، بانوان شاخصی در استان داریم.
حجت الاسلام مهدی عرب پور افزود: بانوان کرمان در زمینه مسائل فرهنگی، دینی و اداره زندگی فعالیت خوبی دارند و باید زمینه ای فراهم شود تا استعداد آنها بروز پیدا کند.
وی بیان کرد: به همت استاندار و مدیریت امور بانوان استانداری در بحث خود اشتغالی و کار آفرینی اقدامات خوبی انجام گرفته است و شاهد توانمندی آنها هستیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی یک بحث جدی و اساسی در حوزه خانواده و زن است.
محمد مهدی زاهدی افزود: فعالیت های بانوان در جمهوری اسلامی در آزادی ها و حقوق مدنی با رعایت مسائل شرعی در منطقه و بین کشورهای اسلامی بسیار چشمگیر است.
وی با اشاره به نقش محوری زن در خانواده گفت: در عرصه های المپیادهای دانشجویی و میدان های بین المللی بانوان ما همیشه خوش درخشیده اند.
وی اظهار کرد: در برابر توفیقات بانوان ما شاهد آسیب ها و مشکلاتی در حوزه زنان مانند طلاق، خشونت علیه زنان، بیکاری قشر دانشگاهی، افزایش سن ازدواج و آسیب های شبکه های مجازی هستیم که باید برای آنها دستگاه های مختلف چاره اندیشی کنند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR