استاندار کرمان: ستاد دهه فجر محتوای انقلاب را تبیین کند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۲ | مرتبط با : اخبار استان | 654 views

استاندار کرمان گفت: ستاد دهه فجر تشکیل نشده که فقط اسمی داشته باشد بلکه آمده است تا محتوای انقلاب را برای نسلی که انقلاب را درک نکرده اند تبیین کند.

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در همایش استانی ستاد دهه فجر استان در دفتر امام جمعه کرمان، افزود: در دهه فجر باید نقش محتوایی انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم که مردم با دست خالی این انقلاب را به وجود آوردند و همچنین خدماتی که ارایه داده شده مانند بسیج که بدون حقوق به دفاع از اسلام و انقلاب می پردازد.

وی گفت: باید سفیران انقلاب را به شهرها و روستاها بفرستیم و با مردم صحبت کنند.

وی بیان کرد: در مقطعی که هیچکس باور نمی کرد، انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت و امام (ره) صورت گرفت.

رزم حسینی گفت: ستاد دهه فجر باید ستاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر پایه مردم شکل گرفت، همان کوخ نشین هایی که امام (ره) گفت من با آنها کار دارم.

وی ادامه داد: در مدت یک و نیم سال حکومت نیم قرنی پهلوی فرو ریخت و در این انقلاب نقش مردم بر مسوولان پوشیده نیست بنابراین نقش مردم باورمان هست و با اتکای به مردم پایداریم.

وی با اشاره به نقش روحانیون در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: هر گردانی که یک روحانی داشت خط شکن تر بود.

رزم حسینی گفت: هر امام جمعه ای که در حوزه اقتصاد و فرهنگ باشد آن شهر پیشرفت بیشتری داشته و این نقش روحانیت را باید به جوانان بگوییم.

وی با اشاره به پیشرفت های انقلاب در حوزه های مختلف بیان کرد: قبل از انقلاب تعداد علمای بزرگ در استان را به اندازه انگشتان دست داشتیم و همچنین در حوزه اقتصاد و صنعت در قبل از انقلاب تولید مس نداشتیم.

وی افزود: آیا کسی فکر می کرد که در عراق روزی صدام برود و در روز اربعین ۲۰ میلیون جمعیت بدون ویزا وارد عراق شوند لذا این اتفاق بزرگی بود.

استاندار کرمان اظهار کرد: امروز اگر مردم وارد صحنه باشند داعش هیچ کار نمی تواند بکند و حتی تحریم ها هم کاری نمی توانند بکنند.

وی ادامه داد: باید ارتباطمان با مردم قوی باشد و از ظرفیت هایی مانند بسیج استفاده کنیم و نباید این ظرفیت ها را سیاسی کنیم و چرا نباید از ظرفیت هایی که خودمان ایجاد کرده ایم استفاده کنیم.

رزم حسینی گفت: امام جمعه چترش بر روی همه است و نباید نقش ائمه جمعه را در جناح ها تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما بداند که دنبال این و آن راه افتادن آنها را به سعادت نمی رساند.

استاندار کرمان گفت: کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه متاثر از ما هستند و اگر خبرگزاری جهانی داشتیم بیشتر می توانستیم ندای مردم سالاری دینی را به گوش مردم جهان برسانیم.

وی افزود: دو سال اول انقلاب در کشور همیشه ترور و انفجار بود و بعد از آن وارد هشت سال جنگ شدیم و بعد از جنگ در چهار سال اول دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی درگیر خرابی های جنگ بودیم.

وی گفت: باید به مردم بگوییم در این مدت چه پیشرفت هایی در کشور حاصل شده است.

رزم حسینی بیان کرد: نباید از رفتن به دانشگاه ها ترس داشته باشیم و باید ارتباطتمان را با دانشجویان بیشتر کنیم چرا که آنها برای ما فرصت هستند.

وی تاکید کرد: ستاد دهه فجر باید ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را برای آنان که انقلاب را درک نکردند تبیین کند.

وی افزود: امروز ما نیازمند این جوانان هستیم و نمی توان ۷۰ درصد جمعیت کشور را نادیده بگیریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه نیاز امروز استان پیشرفت است گفت: ما کرمانی هستیم و باید خودمان استان را بسازیم و بنده نیز هیچگاه احساس استاندار بودن ندارم و می خواهم با هم استان را بسازیم ولی متفرق حرکت می کنیم.

وی اظهار کرد: آیا امروز که استاندار کرمان با حاشیه نشینی مبارزه می کند کار ساده ای است و ائمه جمعه باید اینها را به مردم بگویند.

وی گفت: اگر مصلحت اندیشی کنیم و به فکر این باشیم که در پستمان بمانیم وضع همین خواهد بود.

رزم حسینی گفت: تمام کارهایی که در استان انجام می دهیم با مهر قانون است.

وی تصریح کرد: مسوولین امروز بس که مشکلات را دیده اند بی احساس شده اند و مدیریت جهادی، فداکاری همراه با تدبیر است و برای آبادانی مردم باید از خودگذشتگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر کسی امروز فقر مردم را ببیند و بی درد باشد مسلمان نیست گفت: چرا نباید فرهنگ را به همه جوانان ترویج دهیم و چرا فکر می کنیم ۱۶ آذر تهدید است، ۱۷۰ هزار دانشجوی استان امیدهای آینده نظام و مردم پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

استاندار کرمان بیان کرد: فرمانداران برای برگزاری با شکوه برنامه های دهه فجر در خدمت هستند و این یک وظیفه اعتقادی است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه را باید به روستاها ببریم گفت: مبلغین اسلامی و فعالان ستاد دهه فجر می توانند مردم را برای آبادانی آگاه کنند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR