استاندار کرمان: معادن باید در چرخش اقتصادی منطقه حضور داشته باشند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۶ | مرتبط با : اخبار استان | 670 views

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه معادن باید در چرخش اقتصادی منطقه حضور داشته باشند گفت: چطور می شود که معادن متعدد در استان داشته باشیم اما فقر و بیکاری هم بیداد کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در آیین گرامیداشت هفتمین سالروز تاسیس شرکت مادر تخصصی میدکو با بیان اینکه میدکو باید الگوی مسئولیت های اجتماعی باشد افزود: میدکو باید همان طور که در بخش معدن که بزرگترین سرمایه گذاری پس از نفت است شرکت کرده، مسئولیت های اجتماعی را هم بر عهده بگیرد.

وی بیان کرد: در تمام دنیا شرکت های توسعه گرا علاوه بر تولید و اشتغال، مسئولیت های اجتماعی را هم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه میدکو باید نظام توسعه یافتگی را در منطقه تبیین کند گفت: منظور از مسئولیت اجتماعی نظام امدادی و توزیع پول نیست بلکه توانمند کردن مردم منطقه است.

استاندار کرمان ادامه داد: وقتی شرکت هایی می آیند و تنها معادن ما را تخلیه می کنند توسعه پایدار ایجاد نمی شود.

وی اظهار کرد: نباید معادن را تخلیه کنیم و خندق هایی برای نسل آینده بر جای بگذاریم.

رزم حسینی با بیان اینکه نباید سرمایه های استان را صادر کنیم و با درآمدش در تهران برج بسازیم گفت: ۶۰ سال است که ذغال سنگ را تحویل ذوب آهن داده ایم و به جایش شهرهایی را که توسعه یافته نیستند تحویل گرفته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های استان افزود: استان کرمان با داشتن رتبه اول ارزش افزوده در بخش معدن، رتبه اول تا سوم در ۱۰ محصول کشاورزی، دو اثر ثبت شده در میراث جهانی و دیگر مزیت ها به طور جامع و مستمر توسعه نیافته است.

وی حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران را کلید توسعه یافتگی استان دانست و گفت: در اقتصادی که نیازمند سرمایه هستیم چرا سرمایه گذاران باید مورد بی مهری قرار گیرند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در مثلث توسعه اقتصادی نقش تمام ارکان حکومت مشخص شده است ادامه داد: امروز می توانیم ادعا کنیم که هم افزایی و همدلی برای توسعه استان شکل گرفته و ظرف چند ماه گذشته ۷۵ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری امضا شده است که ۱۷ درصد آن تامین مالی شده و نزدیک به ۶ درصد آن در حال اجراست که معادل ۱۰ سال بودجه عمرانی استانداری کرمان است.

وی همچنین به اختیارات ناکافی استان ها اشاره کرد و گفت: ما به دنبال اختیارات سیاسی نیستیم بلکه اختیارات اقتصادی مدنظر است و من حاضرم فرماندار با اختیار قلعه گنج باشم اما استاندار بی اختیار کرمان نباشم.

ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR