استاندار کرمان: کالای با صرفه اقتصادی در استان تولید شود
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۷/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 630 views
استاندار کرمان: کالای با صرفه اقتصادی در استان تولید شود

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در آیین روز دامپزشک در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: واردات کالا به کرمان از استان های دیگر نیز باید بر مبنای صرفه اقتصادی و میزان مصرف آب باشد.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح در ساختار اقتصادی و اداری کشور گفت: نهاد اقتصاد مقاومتی این است که دولت کارگزار مردم و در واقع مردم کارفرمای دولت هستند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی، دولت کوچک، بروکراسی کم و تصمیم گیری استانی است و کارمندان دولت باید رضایت مندی شغلی پیدا کنند که بتوانند اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند.
استاندار کرمان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که ما دنبال و یک طرح آماده در این زمینه به دولت ارایه می کنیم این است که کرمان در حوزه اقتصادی اختیارت و امتیازات ویژه، خلق ثروت با الزامات حقوقی و قانونی داشته باشد تا بتواند این نهاد اقتصادی را در استان کرمان پایدار کند.
وی گفت: نهاد اقتصادی یعنی درآمد معادن استان، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و خدمات بازرگانی باید مبتنی بر هزینه و فایده در استان کرمان باشد.
رزم حسینی ادامه داد: این اقتصاد مقاومتی را کشورهای دیگر هم به اسم دیگر تجربه کرده اند.
وی به اجرای طرح های عمران شهری اشاره کرد و گفت: در حوزه شهر کرمان نیز تحولاتی در حال انجام است و همزمان حدود ۱۳ طرح مهم پل سازی، زیرگذرها و طرح های مهمی اجرا می شود.
وی گفت: در اوج رکود و بی پولی شش هزار میلیارد ریال ساخت پل در حوزه شهری در حال اجراست.
استاندار کرمان به سند چشم انداز ۲۰ ساله تا ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: این سند تقریبا ۱۱ سال پیش نوشته شد و چندین سال در دولت های گذشته مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در این سند ۱۰ سال گذشته قرار بود ۸ درصد رشد اقتصادی و در میان ۲۵ کشور منطقه رتبه اول را داشته باشیم اما نه تنها اول نشدیم بلکه در برخی شاخص ها افت کردیم.
وی گفت: از فرصت های فراوان ارز می توانستیم استفاده کنیم که نکردیم و ۱۰ سال اول را فرصت سوزی کردیم.
رزم حسینی به ۱۰ سال دوم از سند چشم انداز اشاره کرد و گفت: این دوره از سال آینده با دو برنامه ششم و هفتم شروع می شود.
وی تصریح کرد: اگر موفق شویم ۸ درصد رشد اقتصادی در ۱۰ سال آینده داشته باشیم ۶۵ درصد سند چشم انداز رو می توانیم محقق کنیم.
وی افزود: البته در اقتصاد ایران هیچوقت رشد ۸ درصدی هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب تجربه نکردیم و همواره رشد اقتصادی بعد از انقلاب و در برخی دولت ها به سمت ۶ تا ۷ درصد و بخش صنعت تا ۱۲ درصد بعد از انقلاب حرکت کرده است.
استاندار کرمان تصریح کرد: با توجه به قابلیت های کشور در حوزه خاک، آب، مواد معدنی، نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی، نفت و گاز و غیره امروز دولت تدبیر و امید دولت طرح گرا و توسعه گرایی در این زمینه هاست.
وی گفت: دولت تجربه چندین دهه توسعه در کشور را در دستور کار خودش دارد و امروز قرار است کارهایی را در جبران گذشته انجام دهد و نقش سرمایه های اجتماعی در جهت کمک به این حرکت بسیار مهم است.
وی به حضور فعال دانشجویان در فرایند توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و افزود: آنچه مورد توجه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است نقش پررنگ جامعه نخبگان در امر توسعه و پیشرفت است.
رزم حسینی اظهار کرد: دولت به دنبال حضور نخبگان در اداره و تهیه برنامه های ششم و هفتم توسعه در کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی می باشد و این کلیات سند چشم انداز است.
وی به تدوین برنامه ششم توسعه برای استان کرمان اشاره کرد و افزود: دنبال این هستیم که اگر موفق شویم نهاد اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را در استان ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت با توجه به وجود ۵۰ درصد از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و امر تغذیه یکی از مراکز و رشته بسیار مهم بحث دامپزشکی است.
استاندار کرمان بیان کرد: اگر پیشگیری و کنترل به موقع بیماری ها توسط دامپزشکی انجام نشود بیماری هایی در سطح استان و کشور بوجود می آید که هزینه های سنگین باید صرف درمان و مقابله با آنها شود.
وی گفت: استان کرمان در منطقه پرخطر و همسایگی با کشورهایی قرار دارد که امکان انتقال بیماری را دارند و امروز استان ما با کنترل در حوزه دام کار بزرگی کرده است.
رزم حسینی ادامه داد: اگر بیماری به استان انتقال شده به موقع کنترل کرده اند و سال گذشته در خصوص مواردی کنترل شد ولی در منطقه ای هستیم که آسیب ها برای ما هر لحظه ممکن است وجود داشته باشد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR