امام جمعه سیرجان: تمدید تحریم ها به زیان آمریکاست
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۸/۲۳ | مرتبط با : اخبار استان | 714 views

امام جمعه سیرجان گفت: تمدید تحریم ها علیه ایران اسلامی و نامشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای به زیان آمریکاست.

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان افزود: زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات هسته ای، تحریم های یک طرفه علیه ایران و چرخش های غیرمنطقی که مسوولان آمریکا در این مذاکرات دارند بعید است که بگذارد نتیجه ای را داشته باشند و در نهایت به زیان این کشور و شخص اوباما تمام می شود.

وی نامه اوباما به مقام معظم رهبری را نشان از ضعف سردمداران آمریکا و نیاز آنان به نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: رییس جمهور آمریکا با وضعیت فعلی و موقعیت حزبی و برای حفظ خود مجبور است قدرت نظام اسلامی در منطقه را داشته باشد ولی باید در پشت دستکش های مخملی دست های چدنی را بیندازند اگرچه ملت ایران به آمریکا اعتمادی ندارد ولی حداقل سردمداران آمریکا به خود اعتماد کنند.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: حداقل خوش بینی به مذاکرات پیش رو تمدید مذاکرات است که باید تیم مذاکره کننده طبق خواسته رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و ملت ایران دنبال این باشد که لغو تحریم ها بصورت یکجا باشد تا تکلیف در برابر هر قدرت جهانی و هر کشوری روشن شود.

وی به موفقیت ساخت پهپاد ایرانی توسط سپاه پاسداران و مهندسین و دانشمندان ایرانی اشاره کرد و گفت: با وجود همه تحریم ها و فشارها ایران اسلامی راه ترقی و پیشرفت را طی کرده و این پهپاد باعث سردرگمی آمریکا و اظهارنظرهای متفاوت توسط قدرتهای جهانی شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: این پیشرفت ها یعنی ما توجه و نیازی به قدرت های جهانی نداریم و آنان باید از موضع خصمانه خود علیه ملت ایران عقب نشینی و قبول کنند که به نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران نیاز دارند و غیر از این باشد در آینده پشیمان و متضرر می شوند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های ۱۰ ساله سید عزت الله ضرغامی در رسانه ملی و تبریک به محمد سرافراز به عنوان رییس جدید سازمان صدا و سیما، این رسانه را یک دانشگاه عظیم و همگانی عنوان کرد که توانسته است با موفقیت همیشگی در گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی موفق عمل کند.

وی افزود: این رسانه که موتور محرک شوق و امید و پیشرفت ملت و نظام اسلامی ایران است در حفظ استقلال و ارتقای فرهنگی و پیوند با سرچشمه های تولید و فکر ناب دینی همانند یک دانشگاه موفق عمل کرده و امید است این روند فعالیت شتاب بیشتری را داشته باشد و گام های خوبی را در جذب مخاطبان همراه با برنامه ریزی های ایرانی و اسلامی تدارک ببیند.

امام جمعه سیرجان در بخش دیگری از خطبه های نماز، تعرض به مسجدالاقصی توسط رژیم جاهل و غاصب صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: با وجودی که اربابان این رژیم آن را از این اقدام منع کرده بودند اما سردمداران صهیونیسم به دنبال جرم و جنایت و کشتار و ظلم هستند که باز هم پاسخ خود را از فلسطینیان می گیرند و خواهند دید جهالت خودشان آنها را نابود می کند.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان کشور بحرین اظهار کرد: توجه به حق مسلم مردم بحرین در یک انتخابات سالم نه فرمایشی خواسته مردم مسلمان و دنیای اسلام است و بگذارید حاکمیت در این کشور توسط مردم باشد تا اوضاع آرام شود و انتخاب توسط دیگران اوضاع را بحرانی تر و بدتر می کند.

حجت الاسلام حسینی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی و هفته بسیج اشاره کرد و گفت: نیاز سیرجان امروز یک کتابخانه بزرگ و متمرکز و یک کتابخانه تخصصی است که از مسوولان کشور و استان تقاضا می کنم به فکر باشند و با توجه به اهمیت و ترویج کتابخوانی در جامعه زمینه و امکانات را فراهم کنند.

وی بسیج را یک تحول و حرکت ارزشمند برای حضور مردم در همه صحنه ها بویژه دفاع از کشور عنوان کرد و نقش بسیج در ۸ سال دفاع مقدس را کلید پیروزی و همراهی همه مردم در دفاع از کشور دانست.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول نماز ضمن تاکید بر رعایت تقوا، به مبحث ولایت و رهبری پرداخت و گفت: در اسلام حاکمیت بدون ولایت تحقق نمی یابد و اقتدار نظام اسلامی طی ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب با همه توطئه ها و تحریم ها و حمله نظامی فقط بواسطه وجود ولایت و رهبری بوده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR