امام جمعه کرمان بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۲۳ | مرتبط با : اخبار استان | 726 views
امام جمعه کرمان بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد

آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: استان کرمان با وضعیت بحران آب روبروست که بسیار خطرناک است.

وی گفت: استاندار کرمان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی همه تلاش خود را برای انتقال آب آشامیدنی از بهشت آباد به کرمان انجام داده و می دهند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اما تحقق این انتقال آب زمان می برد و ما باید همواره مصرف صحیح آب را در دستور کار خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ۵۰ شهر استان نماز طلب باران خوانده شد خاطرنشان کرد: باید نماز شکر را برای این بارش های اخیر بجا آوریم و اگر در مصرف آب اسراف کنیم خداوند نعمت خود را از ما می گیرد.

وی در ادامه خطبه های نمازجمعه به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) و بزرگداشت روز شهدا اشاره کرد و گفت: هرچه داریم مربوط به شهدا، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و جانفشانی های آنهاست که توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

آیت الله جعفری تاکید کرد: باید روز شهدا را گرامی داشت و اگر کسی در این زمینه مشکلی بر او وارد شده باید به بنیاد شهید مراجعه کند و آنجا بر اساس قوانین و مقررات به آن رسیدگی می کنند.

وی همچنین با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که امت من تا زمانی که با یکدیگر دوست و برادر باشند و برای یکدیگر هدیه بفرستند در خیر، سعادت و سلامت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: متاسفانه به دلایل مختلف سنت هدیه دادن در جامعه کمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: بعضی کشورهای اسلامی مانند عربستان پیشنهاد می کند که با اسراییل علیه ایران متحد شویم که باید گفت وای بر این جامعه و کشور اسلامی.

آیت الله جعفری گفت: ۱۰۰ نفر از دانشمندان بزرگ جهان عرب، عمل عربستان سعودی را محکوم کردند.

وی افزود: عربستان تروریست های داعش و القاعده را از نظر مالی تامین می کند و این مساله کاملا واضح و آشکار است.

وی همچنین به ۲۳ اسفند سال ۱۳۴۰ روز رحلت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی اشاره کرد و گفت: او بود که دولت مصدق را روی کار آورد و مصدق نیز در زمینه ملی شدن صنعت نفت تلاش بسیار کرد.

خطیب جمعه کرمان اضافه کرد: ۲۴ اسفند سالروز انفجار در نماز جمعه تهران از سوی منافقان جنایتکار است که تعدادی شهید و مجروح بر جای گذاشت.

وی گفت: جنایتی نبوده که منافقان انجام نداده اند و همه ما جاسوسی های آنها را برای اسراییل و صدام به یاد داریم.

آیت الله جعفری ادامه داد: کشورهای غربی مستکبر و دروغگو نام این گروه منافقان را از فهرست تروریست ها خارج کردند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR