امام جمعه کرمان: راهپیمایی روز اربعین دنیای کفر را تکان داد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 790 views

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین حسینی در مسیر کربلا دنیای کفر را تکان داد و سردمداران استکبار دچار وحشت شدند.

آیت الله سید یحیی جعفری در آیین نماز جمعه کرمان افزود: با هیچ زبان و بیانی نمی توان این اقدام را مورد تقدیر قرار داد.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه از وقف به عنوان یک مساله بسیار ارزشمند و با اهمیت یاد کرد و گفت: افراد متمول و ثروتمند بخشی از مال خود را برای کارهای مورد نیاز جامعه وقف کنند.

وی بر لزوم وقف برای ایجاد زمینه ازدواج جونان تاکید و بیان کرد: افزایش طلاق و کاهش ازدواج ها یک خطر جدی است.

**تبریک میلاد مسیح

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) اشاره کرد و گفت: این میلاد مسعود را به همه مسیحیان بویژه مسیحیان در استان کرمان تبریک عرض می کنم و امیدواریم سردمداران جهان مسیحیت از خواب غفلت بیدار شوند و مسیحی به معنای درست کلمه باشند و نه ادعای مسیحیت کنند.

**فرصت ها را مغتنم بشماریم

وی با اشاره به فرموده ای از رسول اکرم (ص)، عنوان کرد: پیامبر اکرم فرموده اند فرصت ها زود از دست شما گرفته می شود و مانند گذشتن ابر است.

آیت الله جعفری گفت: فرصت ها را باید مغتنم شمرد و از آن برای نیل به کمالات معنوی و مادی بهره برد.

وی اضافه کرد: فلسفه مهم بندگی، کسب تقواست و کارهای عبادی از جمله نماز، روزه و سایر اعمال عبادی رسیدن به تقوا به عنوان یک مقام شامخ است.

**مصرف آب بالاست

وی با بیان اینکه قناعت بزرگترین سرمایه افراد است، گفت: مشکل کشور و استان کرمان این است که در حوزه آب و سایر حوزه ها افراد اهل قناعت نیستند و مصرف بالایی دارند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: استان کرمان با مشکل کم آبی روبرو است و باید با مصرف بهینه از ظرفیت های موجود بدرستی استفاده کنیم.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR