به افراد متقاضی کارآفرینی تسهیلات پرداخت می‌شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 828 views

استاندار کرمان گفت: به افراد متقاضی کارآفرینی تسهیلات پرداخت می‌شود.

علی‌رضا رزم‌حسینی در اولین نشست خود با تشکل‌های غیردولتی و تعاونی‌های فعال زنان استان که با حضور جمعی از معاونان استاندار و اعضای این تشکل‌های غیردولتی و تعاونی‌های فعال زنان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با بیان این‌که نقش بانوان باید در همه‌ی عرصه‌هایی که در اسلام مجاز است، فعال شود، افزود: آمادگی داریم در بخش کارآفرینی، به بانوانی که متقاضی کارآفرینی در هر رشته‌ای هستند، تسهیلات پرداخت کنیم تا با این اقدام موج جدیدی از حضور بانوان در عرصه‌ی اشتغال فراهم شود.

وی با تأکید بر شناسنامه‌دار کردن بانوان کارآفرین در استان افزود: باید با هم‌کاری اداره‌ کل امور بانوان استان، نقش بانوان در همه‌ی عرصه‌هایی که اسلام مجاز کرده است، فعال شود.
استاندار کرمان با بیان این‌که فرهنگ کار در استان پایین است گفت: باید با زبان نقد جوانان را جذب کار کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ مطالعه نیز در استان بسیار پایین است و باید این فرهنگ نیز در استان تقویت شود.
وی با تأکید بر نهادینه‌کردن فرهنگ راست‌گویی گفت: باید از دروغ گفتن و دادن وعده‌های کذب به مردم بپرهیزیم.
رزم‌حسینی با بیان این‌که برای هر طرح عملیاتی که منجر به یک کار اثربخش در استان شود، کمک مادی و معنوی خواهیم کرد، افزود: امروز جامعه و دولت ما بیش از بیش نیازمند کارآفرینان آموزش‌دیده است.
استاندار کرمان گفت: به دلیل بزرگ‌ شدن دولت، دیگر امکان استخدام دولتی برای افراد جویای کار نیست.
وی با بیان این‌که دولت‌ها در کشورهای پیش‌رفته نقش توسعه‌گری دارند، گفت: برای داشتن دولتی توسعه‌گرا، باید آن‌ دولت ‌را کوچک کرد.
وی ادامه داد: در توسعه‌ی اقتصادی استان به زنان و مردان کارآفرین و سرمایه‌گذار احتیاج داریم.
رزم‌حسینی در ادامه، با بیان این‌که سرمایه‌ای که در حوزه‌ی ورزش صرف خرید بازیکن می‌شود و منجر به یک تجارت ورزشی شده اشتباه است، افزود: در حوزه‌ی ورزش باید افرادی که استعداد ورزشی دارند، بر اساس نظر کارشناسی و پیش‌کسوتان ورزش همان رشته شناسایی شوند.
وی ادامه داد: بودجه‌هایی که صرف خرید بازیکن می‌شود، باید به سمت توسعه‌ی ورزش سوق داده شود.
رزم‌حسینی افزود: در راستای گسترش عدالت در ورزش، ظرف یک ماه آینده در زمینه‌ی استعدادیابی افراد در حوزه‌ی ورزش استان اقدام خواهد شد.
وی در خصوص مسایل کارآفرینی بانوان نیز گفت: به افرادی که می‌خواهند وارد عرصه‌ی جدید کارآفرینی شوند، در صورت داشتن تخصص‌های لازم، تسهیلات پرداخت می‌شود.

فعالیت‌های بانوان به شکوفایی اقتصاد کمک می‌کند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: همان‌طور که آقایان در مثلث توسعه‌ی اقتصادی استان دیده شده‌اند، بانوان نیز باید در این مثلث دیده شوند.
فاطمه‌السادات حسینی با اشاره به این‌که فعالیت بانوان می‌تواند به شکوفایی اقتصادی استان کمک کند، افزود: بر این اساس بانوان کارآفرین باید در مسایل اقتصادی استان ورود کنند.
وی ادامه داد: تشکل‌های بانوان، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید مورد حمایت استاندار و سایر مسئولان قرار گیرند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR