بیش از ۷۱ درصد جرایم سایبری در کرمان برداشت غیرمجاز است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۸ | مرتبط با : اخبار استان | 859 views
بیش از 71 درصد جرایم سایبری در کرمان برداشت غیرمجاز است

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ کامبیز اسماعیلی افزود: با بررسی های انجام شده عامل اصلی برداشت های غیر مجاز، اعتماد بیجا و واگذاری اطلاعات کارت و حساب به افراد متفرقه است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در هفته جاری فردی که حدود ۴۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان برداشت کرده بود با پیگیری ها و اقدامات فنی پلیس فتا کرمان دستگیر شد.

وی گفت: شاکی با اعتماد بیجا به افراد متفرقه رمز دوم خود را در اختیار آنان قرار داده و پس از گذشت مدت زیاد نسبت به تغییر آن اقدام کرده است.

رییس پلیس فتا کرمان افزود: شهروندان از اعتماد بیجا و واگذاری اطلاعات کارت و حساب خود به افراد متفرقه اجتناب و با تغییر نوبه ای رمزها از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنند.

آیا ‘یوز’ اطلاعات مورد نیاز شما را فیلتر می کند؟

سیستم طبقه بندی اطلاعات در موتورهای جستجو امکان پذیر نیست چرا که این موتورها مبنای علمی و تحقیقاتی دارند و براساس الگوریتم هایی که طراحی می شوند بهترین اطلاعات و نتایج را در اختیار کاربر قرار می دهد.

چندی پیش ‘یوز’ به عنوان اولین موتور جستجوی رسمی کشور از سوی وزارت ارتباطات رونمایی شد اما افتتاح آن با توجه به اینکه پیش از این نیز موتورهای دیگری به عنوان موتور بومی رونمایی شده بودند حاشیه هایی را در برداشت.

در مراسم رونمایی از این جستجوگر بومی اعلام شد که هدف از آن تامین بخشی از نیازمندی های مردم از طریق توانمندی داخلی است.

اما اشکالاتی نیز به تمام جستجوگرهای داخلی وارد می شد که فیلترینگ اطلاعات و کیفیت پایین جستجو از جمله آنها بود.

طراح تازه ترین طرح جستجوگر بومی یعنی همان موتور یوز به پاسخگویی به برخی ابهامات درباره این موتور پرداخت و آینده این جستجوگر را تشریح کرد.

مهدی نقوی طراح یوز در پاسخ به این سووال که آیا نتایج جستجو در این موتور، فیلتر شده و با طبقه بندی خاصی نمایش داده می شود، گفت: با قاطعیت اعلام می کنم که نه در این موتور جستجو و نه در هیچ موتور بومی دیگری نه فیلترینگ و نه طبقه بندی اطلاعات اتفاق نمی افتد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم طبقه بندی اطلاعات در موتورهای جستجو امکان پذیر نیست، اظهار کرد: چرا که موتورهای جستجو مبنای علمی و تحقیقاتی دارند و بر اساس الگوریتم هایی طراحی می شوند که بر این اساس بهترین اطلاعات و نتایج را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نقوی افزود: اینکه موتورهای جستجوی بومی نتایج غیرحقیقی یا غیرمرتبطی را به کاربر نمایش می دهد، امری غیر واقع است، زیرا باعث می شود این موتورها مشتریان خود را از دست بدهد.

طراح موتور جستجوی یوز درباره تفاوت جستجو در یک موتور بومی و غیربومی تصریح کرد: وقتی واژه ای در موتوری مانند گوگل جستجو می شود ممکن است نتایجی را به کاربران ایرانی ارایه دهد که برخی از سایت های آن در کشور فیلتر شده و غیرقابل دسترسی باشد.

نقوی ادامه داد: این در حالی است که جستجوگرهای بومی نتایجی را به کاربر ارایه می دهند که همگی آنها در کشور قابل دسترسی باشد، زیرا که اگر این نتایج به سایت هایی ارجاع دهد که فیلتر شده اند در عمل نتایج بی فایده و غیرقابل استفاده ای خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در حالی که نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر ایرانی صد درصد قابل استفاده و مفید است.

طراح موتور جستجوی یوز همچنین با تاکید بر اینکه موتور جستجوی ایرانی به خودی خود هیچ نقشی در فیلتر کردن اطلاعات ندارد، درباره میزان استقبال از یوز اظهار کرد: خوشبختانه طبق آمار در طول دو هفته از راه اندازی این موتور تعداد کاربران رضایت بخش بوده است.

وی گفت: البته این میزان در روزهای مختلف متفاوت است اما در برنامه های آینده قرار است تبلیغات بیشتری برای این موتور جست وجو انجام شود.

به اهتمام ستوان دوم شاهرخ بیانی کارشناس پلیس فتا کرمان


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR