تلاش برای جذب سرمایه گذار در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۵/۰۵ | مرتبط با : اخبار استان | 743 views
تلاش برای جذب سرمایه گذار در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان

یاسر سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که ۱۶ تا ۲۳ مردادماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود افزود: در این رابطه ۱۴ کارگروه تعریف شده و در مجموع ۳۵۰ طرح را که نیاز به سرمایه گذار دارد از سازمان های مختلف، استانداری و فرمانداری ها جمع آوری کردیم.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ نشست در رابطه با جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در سال جاری برگزار شده است و در ۱۸ شهرستان استان بصورت اختصاصی حضور یافتیم تا ظرفیت های شهرستان ها گم نشود و به آنها غرفه داده ایم.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران اظهار کرد: یکهزار و ۲۰۰ شرکت اقتصادی را به این جشنواره دعوت کردیم که ۱۱۰ شرکت از آنها کانون ها و نهادهای سرمایه گذاری، شرکت های عضو اتاق بازرگانی، نهادهای بانکی، موسسات مالی و غیره هستند.

وی گفت: یکهزار و ۵۰۰ کارت دعوت را آماده کردیم و در هفته گذشته برای همه این شرکت ها برای ثبت نام در کارگروه ها فرم ثبت نام فرستادیم تا نماینده خود را برای کارگروه مشخص معرفی کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پس از اینکه طرح ها در کمیته علمی مورد تایید قرار گرفت در همایش ها و نشست های تخصصی آنها معرفی خواهند شد تا بتوان برای آنها سرمایه گذار جذب کرد.

وی گفت: برنامه های هفته کرمان در تهران از اوایل بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و هدف ما در راستای کاری است که شهرداری تهران در سال ۹۳ به دلیل نامگذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز کرد.

وی ادامه داد: معرفی فرهنگ های مختلف در تهران در حال انجام و کرمان هفتمین استان برای برگزاری این برنامه در تهران است تا استان را معرفی کنیم.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران افزود: نوع کار ما در ادامه با سایر استان ها متفاوت، کار از هفته فرهنگی صرف خارج و در ادامه تقریبا به جشنواره بین المللی تبدیل شد.

وی گفت: بر اساس این هدف و با همکاری شهرداری تهران، استانداری و دبیرخانه کلانشهرهای کل کشور دبیرخانه ای شکل گرفت که وظیفه اصلی آن تشکیل شورای مرکزی بود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که دو مسئله را مد نظر قرار دهیم که یکی نیروی انسانی و دیگری ظرفیت های فراوان اقتصادی است که در تمام کمیته ها و کارگروه ها سعی کردیم بهترین افراد انتخاب شوند و از ظرفیت مدیریتی و تجربه آنها استفاده شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه کمیته ها مشخص شد تا با کمک آنها تمام ظرفیت های استان را پوشش دهیم گفت: امروز از محیط زیست و منابع طبیعی تا بحث های فرهنگی و اقتصادی به صورت ریز همه را پوشش می دهیم.

وی اضافه کرد: در محل نمایشگاهی این جشنواره ۲۰۰ غرفه داریم که ۱۵۰ غرفه به فضای فرهنگی و اجتماعی در هفت هزار مترمربع فضا در پنج سالن با حدود ۱۷ سمینار اختصاص یافت.

وی گفت: هدف اصلی ما این بود که استان را معرفی کنیم زیرا تصویر دقیقی از آن در تهران و بقیه استان ها وجود ندارد.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان تصریح کرد: در مرحله دوم هدف ما این است که بتوانیم در حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع مهم درآمدزایی استان ها برای استان نتیجه بگیریم.

وی گفت: ۱۰۰ سفیر را به این جشنواره دعوت کردیم و برای شرکت آنها در برنامه ها، افتتاحیه، همایش گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری و غیره کارت دعوت فرستادیم تا از این ظرفیت سفرا برای معرفی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از فردا تبلیغات محیطی با ۲۰ بیلبورد در شهر کرمان آغاز می شود گفت: سه شبکه تلویزیونی برنامه های جشنواره را پوشش می دهند که ظرفیت بی نظیری است و این در حالی است که برنامه های سایر استان ها در زمینه برگزاری چنین برنامه مشابهی در تهران حتی یک دقیقه هم پوشش نداشته است.

سلیمانی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از طریق رسانه ملی پیام جشنواره استان کرمان را سراسری کنیم و امیدواریم بتوانیم افتتاحیه پخش زنده باشد.

وی از حمایت های صدا و سیمای استان قدردانی کرد و گفت: صدا و سیمای کرمان از دو تا سه روز آینده بحث های مربوط به این جشنواره را بصورت تخصصی دنبال خواهد کرد.

وی بیان کرد: رییس این جشنواره استاندار کرمان است که حمایت بی نظیری در پشتوانه این جشنواره داشتند و بیش از ۶۰۰ نفر از کادر اجرایی این جشنواره را در تهران اسکان می دهیم و از آنها پذیرایی می کنیم.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان افزود: امیدواریم افتتاحیه باشکوهی را در شان استان با حضور سران کشوری و به احتمال زیاد معاون اول رییس جمهور به عنوان سخنران داشته باشیم و در همایش ها سران کشوری و استانی حضور دارند.

وی بیان کرد: حضور وزیر کشور در سمینار کویر شناسی و وزیر جهاد کشاورزی در سمینار کشاورزی قطعی شده است و در سخنرانی ها برنامه خوبی برای شاخصان استان و کشور داریم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در شب فرصت های سرمایه گذاری در این جشنواره استاندار کرمان، رییس اتاق بازرگانی ایران و کرمان و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در سمینار تمدن هلیل و در حوزه بحث های تاریخی بسیاری از موارد با توجه به کاوش های اخیری که انجام شده، تغییر می کند و استاد مجیدزاده جزء سه باستان شناس دنیا که ایرانی است در این رابطه حضور دارند.

سلیمانی تصریح کرد: ظرفیت های کویرشناسی را از نظر علمی و با نگاه گردشگری به قضیه نگاه کنیم تا از ظرفیت غنی کویر در استان به بهترین شکل استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث هویت بصری در این جشنواره کار ارزشمندی انجام شده است که سعی کردیم از فرهنگ کرمان نمادسازی شود.

وی گفت: بانک گردشگری و موسسه مالی اعتباری نور حامیان مالی این جشنواره هستند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR