جیرفت و عنبرآباد ۲۲۰ بیمار تالاسمی دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۲۰ | مرتبط با : اخبار استان | 648 views
جیرفت و عنبرآباد 220 بیمار تالاسمی دارد

علی بهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بیماران تالاسمی زیر مجموعه بیماران خاص هستند که باید به این افراد خدمات ارایه شود.

وی خاطرنشان کرد: در فصل برداشت محصولات به علت مهاجر پذیری شهرستان تعداد این بیماران افزایش می یابد و به همین اندازه هم مصرف خون افزایش خواهد یافت.

وی گفت: هر بیمار تالاسمی به طور متوسط و متناسب با سن و وزن بین یک تا چهار واحد خون در ماه نیاز دارد که این خون توسط اهدا کنندگان تامین می شود.

رییس پایگاه انتقال خون جیرفت ادامه داد: در ماه ۷۰۰ نفر به پایگاه انتقال خون شهرستان برای اهدای خون مراجعه می کنند که از این تعداد ۵۵۰ نفر آنها موفق به اهدا می شود و مابقی نیز به دلایل مختلف پزشکی معاف دایم یا موقت هستند.

وی گفت: سال گذشته هشت هزار و ۶۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون شهرستان مراجعه کردند و شش هزار و ۴۳۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بهزادی افزود: سال گذشته با دریافت شش هزار و ۴۳۸ واحد خون نسبت به مدت مشابه قبل از آن در اهدای خون ۵،۶ درصد رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر خون های اهدایی به میزان مصرف شهرستان است و در برخی فصول سال نیز با کاهش ذخیره مواجه هستیم.

وی گفت: هنوز فرهنگ اهدای خون بین بانوان جا نیفتاده که به همین خاطر کمترین استقبال را از سوی بانوان برای اهدای خون داریم.

بهزادی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند لذا مشارکت این افراد می تواند بخش زیادی از خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران را تامین کند.

پایگاه انتقال خون جیرفت، شهرستان عنبرآباد را نیز پوشش می دهد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR