حضور رسانه‎ها موجب کاهش فساد است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۱۹ | مرتبط با : اخبار استان | 691 views

فرماندار جیرفت گفت: هر جا رسانه‎ها حضور فعالی داشته باشند، فساد کمتری رخ می‎دهد.

احمد امینی‎روش شامگاه سه‎شنبه در نشست اعضای خانه مطبوعات جنوب کرمان با تقدیر از همکاری و همراهی اصحاب رسانه منطقه طی سال گذشته در راستای خدمت به مردم اظهار داشت: بدون توجه به جریان‎های سیاسی تمام رسانه‎ها از ما حمایت کردند و برای عمران و پیشرفت جنوب استان گام برداشتند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‎های منطقه جنوب کرمان در تمام زمینه‎ها بیان داشت: نشریات در جنوب استان یک فرصت و ظرفیت است که اگر ساماندهی و مدیریت و در راستای هم‎افزایی کار شود از یک استان بیشتر است و این امر مستلزم آن است که چگونه از این ظرفیت‎ها استفاده کنیم.

امینی‎روش با بیان اینکه رسانه‎ها باید توانمندی‎های خود را به رخ کشور بکشند و گام‎های بلندی در این راستا بردارند، افزود: همین که توانستید و خانه مطبوعات را تشکیل دادید، آغاز خوبی است که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه ما نیز در پی سانسور کردن، مسائل نیستیم به جز مسائلی که به نفع نظام نیست، خاطرنشان کرد: ما به دنبال چاپلوسی مطبوعات نیستیم، بلکه آن‎ها باید مطالبه‎گر و زبان گویای مردم باشند و در کنار آن توانمندی‎های دستگاه‎های دولتی را نیز برای مردم بیان کنند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه رسانه‎ها همچنین باید چشم بینای مدیران باشند، گفت: بنای دستگاه‎های اجرایی بر این است که انتقادپذیر باشند، زیرا انتقاد منصفانه موجب رشد و تعالی است، اگر پروژه‎ای اجرا شده و مسائل مورد نظر رعایت نشده است، بیان شود که این کمک‌کننده است.

امینی‎روش با بیان اینکه هر جا رسانه‎ها حضور فعالی داشته باشند، فساد کمتر رخ می‎دهد و نظارت اصحاب رسانه بر عملکرد دستگاه‎های اجرایی را تداخل در کار آن‎ها نمی‎دانیم، بلکه این امر موجب تقویت آن‎هاست، ادامه داد: ظرفیت‎های منطقه را بیان کنید تا زمینه شکوفایی فراهم شود.

وی عنوان کرد: ایجاد فضای همدلی و صمیمیت در منطقه همواره در دستور کار ما بوده است و از این موضوع متضرر نشدیم، زیرا سال گذشته در هفته دولت در استان رتبه نخست را در زمینه پروژه‎های عمرانی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان کسب کردیم.

امینی‎روش بیان داشت: با وجود تمام محدودیت‎ها کار کردیم و وظیفه خود را انجام دادیم و از مجموعه شما انتظار حمایت داریم و اینکه ضعف‎ها را بیان کنید.

وی افزود: سال گذشته در بخش خصوصی با طرح مثلث توسعه اقدامات خوبی انجام شد و امروز نیز ۸۰ پروژه مصوب شده است و حدود ۳۰ پروژه در دستور کار داریم که بخشی اجرا شده که رقم بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه یکی از تأثیرگذاران در بخش فرهنگی هستند، مسائل فرهنگی همواره در سخنان رهبری مطرح است که باید توجه بیشتری به آن شود.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه با تمام وجود در خدمت اصحاب رسانه و مطبوعات در بحث کاری و رفاهی آن‎ها هستیم و در حد توان در راستای رفع مشکلات این قشر زحمتکش آمادگی داریم، افزود: شما باید به عنوان حلقه رابط بین ما و مردم تأثیرگذار باشید، سعی کنید مطلب و خبری که منتشر می‎شود، مفید و مؤثر باشد و نقش مهم خود را در زمینه کارهای فرهنگی مدنظر داشته باشید، زیرا مسئولیت همگی در این بخش سنگین است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR