خسارت تداوم خشکسالی به صنعت دام جنوب کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 805 views

سرپرست اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: صنعت دام این منطقه بر اثر تداوم خشکسالی دچار خسارت شده است.
خسارت تداوم خشکسالی به صنعت دام جنوب کرمان
به گزارش ایرنا، علی احمدی روز شنبه در نشست مشترک هماهنگی بین بخشی این اداره کل افزود: فعالیت دامپزشکی در بخش درمانی موجب کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود که در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال گسترش خدمات دامپزشکی در منطقه هستیم و در همین راستا سعی در افزایش مناطق زیر پوشش داریم و آموزش و ترویج به دامداران را افزایش داده ایم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان هم در این نشست گفت: وضعیت کشتارگاه جیرفت از نظر سیستم فاضلاب و کوره لاشه سوز مناسب نیست و باید هرچه سریعتر چاره ای اندیشید.

خوبیار مشایخی ادامه داد: امیدواریم حفاظت محیط زیست در موضوع های گفته شده وارد عمل شود و موضوع را تا رفع مشکل پیگیری نماید.

وی با اشاره به جابجایی دام عشایر در فصل بهار گفت: مساله مسیر تردد دام عشایر از مشکلاتی است که باید با هماهنگی بین بخشی حل شود.

وی اضافه کرد: مهاجرت دام عشایر به مقصد ییلاق به علت نداشتن مجوز تردد با ممانعت نیروی انتظامی مواجه می شود و برای دامپزشکی هم به علت شرایط خاص عشایر امکان صدور گواهی حمل دام وجود ندارد.

مشایخی گفت: پیشنهاد می شود این مساله با هماهنگی اداره امور عشایری و نیروی انتظامی حل و فصل شود.

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری نشست های متعدد با ادارات و نهادهای مرتبط در مورد جمع آوری مراکز عرضه شیر خام سطح شهر هنوز موفق به انجام این کار نشده ایم که رفع این مشکل تلاش بیشتر این دستگاه ها را می طلبد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR