دغدغه های فرمانداران جنوب کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۲۰ | مرتبط با : اخبار استان | 742 views

سومین نشست هم اندیشی فرمانداران جنوب کرمان با حضور نمایندگان عالی دولت در هفت شهرستان این منطقه به میزبانی منوجان برگزار شد.

فرماندار منوجان شامگاه سه شنبه در این نشست گفت: کشاورزی از ظرفیت های جنوب کرمان است که تاکنون بین عرضه و تقاضا تناسب خوبی وجود نداشته و هر سال شاهد کاهش افت قیمت محصولات هستیم.

ایوب فلاحی بیان کرد: یکی از دغدغه های کشاورزان شرایط پس از تولید است که باید زمینه بازاریابی و فروش این محصولات توسط متولیان فراهم و از سوی دیگر در پرداخت مطالبات ذرت کاران تسریع شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت محصول گوجه فرنگی تصریح کرد: این موضوع یکی از دغدغه های کشاورزان است زیرا تمام سرمایه یک کشاورز به تولید و فروش محصول آن بستگی دارد.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی در استان گفت: باید ایده های استاندار کرمان در زمینه مصرف آب عملیاتی و اجرایی شود.

فرماندار منوجان با انتقاد از آنچه کم توجهی برخی دستگاه های اجرایی نسبت به ادارات شهرستانی دانست، افزود: برخی از مدیران کل این دستگاه ها هنوز از جغرافیای منطقه به خوبی آگاه نیستند.

فرماندار عنبرآباد هم گفت: در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان ۴۶ توافقنامه سرمایه گذاری به امضا رسیده است.

محمد حجتی پور با اشاره به افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی بیان کرد: مسوولان بهتر است به جای افزایش سطح زیرکشت به فکر بازاریابی و راه اندازی صنایع تبدیلی باشند.

وی گفت: مرحله نخست کارخانه صنایع تبدیلی نیلی صنعت این شهرستان با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار فاریاب نیز گفت: از برخی مدیران کل انتقاد داریم که نسبت به انتصاب ها نظرات فرمانداران را لحاظ نمی کنند.

بهرام امیری تاکید کرد: ضروری نیست مدیری که برخلاف سیاست های دولت و به ضرر مردم حرکت می کند در جایگاه مسوولیت بماند.

وی با اشاره به خام فروشی مواد معدنی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنایع جنبی معدنی می تواند از خام فروشی جلوگیری کند و اشتغال و توسعه منطقه را هم به همراه داشته باشد.

فرماندار رودبار جنوب هم در ادامه این نشست خواستار همکاری رسانه ها برای انعکاس اخبار در این شهرستان شد و گفت: باید فعالیت های نظام به گوش مردم برسد.

عطاءالله ناوکی افزود: دولت یازدهم با وجود تحریم ها و کاهش قیمت نفت، روحیه نشاط را به جامعه داده و زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: یکی از درخواست های جوانان ساماندهی وضعیت ورزش آنهاست که باید زیرساخت های ورزشی توسعه یابد.

وی گفت: افزایش نرخ برق مصارف خانگی از مطالبات مردم است که نیاز است مورد رسیدگی قرار گیرد.

فرماندار قلعه گنج هم کفت: در این شهرستان بسیاری از طرح تعطیل شده بود که با ابتکار استاندار کرمان و اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی دوباره فعال شد.

وحدت عیدی عمده مشکل در جنوب کرمان را بیکاری عنوان کرد و گفت: باید برای رفع مشکل بیکاری طرح های اشتغالزایی تعریف شود.

وی ادامه داد: در صورت فعال شدن معادن جنوب کرمان شاهد توسعه و اشتغال در این منطقه خواهیم بود.

فرماندار کهنوج نیز گفت: با توجه به محروم بودن این منطقه قبوض برق صادر شده ارقام نجومی دارد که مردم توان پرداخت آن را ندارند.

سید محسن صمدانی خاطرنشان کرد: برای کمک به عمران شهری نیاز است سهم شهرداری ها از درآمد بر ارزش افزوده پرداخت شود.

وی ادامه داد: ایجاد کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی در منطقه نیاز ضروری است که در همین راستا راه اندازی کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و هزینه ارزی ۴۰ هزار یورویی در دستور کار قرار دارد.

وی از بهره برداری مرحله نخست گازرسانی شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: بخشی از نیروگاه یکهزار مگاواتی کهنوج هم در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR