دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط کار را تحویل گرفت
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۶/۰۲ | مرتبط با : اخبار استان | 602 views
دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط کار را تحویل گرفت

اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در آیین معرفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: در دولت هفتم نفت را با قیمت هشت دلار تجربه کردیم ولی توزیع اعتبارات برای اداره کشور و توسعه عمرانی ۵۰ درصد بود.
وی گفت: اما سال ۹۲ ما نفت را ۱۴۰ دلار می فروختیم و هزینه های اجرایی و یارانه ای که بر ملت ما تحمیل شده بود بیش از ۹۲ درصد بودجه کشور را در بر می گرفت و در این شرایط دولت تدبیر و امید دولت را تحویل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: آیا به یک جوان ۴۵ هزار تومان یارانه بدهیم بهتر است یا اینکه برای او شغل و شرایط ازدواج فراهم کنیم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این شرایطی را که مردم می بینند و با وجود نفت ۱۴۰ دلار در مقطعی هنوز بیکاری بیداد می کند تلخ ترین شرایط برای یک دولت است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ همه تلاش خود را برای بهبود وضع نابسامان مصرف بودجه بکار گرفت.
درویش امیری با اشاره به اینکه سطح توقع مردم بالا رفته و حق آنهاست افزود: دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا حق مسلم مردم که در چارچوب تحریم ها گرفتار شده است را آزاد کند.
وی اظهار کرد: با اعتدال دولت و همت وصف ناپذیر گروه مذاکره کننده ما توانستیم در مذاکرات به توافق برسیم و امیدواریم در چند ماه آینده ثروت بلوک شده نیز به دولت برگردد.
وی با اشاره به اینکه شرایط و فضای پس از تحریم برای همه دستگاه های اجرایی فراهم شده است گفت: به دلیل اینکه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه سرمایه زود بازده وجود دارد زمینه تولید ثروت در این مجموعه مهیاست.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به این سازمان گفت: افزایش ۵ برابری گردشگران تا پایان برنامه ششم توسعه، ترویج و تقویت صادرات صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی از جمله این سیاست هاست.
وی بیان کرد: در سازمان میراث فرهنگی فرصت های سرمایه گذاری فراوانی فراهم و یکهزار و ۲۰ پروژه در زمینه سرمایه گذاری تعریف شده است.
وی افزود: این سازمان در هشت سال گذشته بیشترین آسیب را در ساختار اداری دید به گونه ای که ساختار فعلی پاسخگوی نیاز نیست و نیازمند کمک هستیم.
درویش امیری همچنین گفت: کویر ثروت بزرگی است که تاکنون به سراغ آن نرفته ایم.
وی اظهار کرد: در استان کرمان کویری وجود دارد که ثروت بزرگی است و می تواند به مرکز تولید ثروت ملی تبدیل شود.
وی گفت: استان کرمان دارای ظرفیت های گردشگری بسیار خوبی است و تاکنون ۶۰۰ اثر از این استان ثبت ملی و سه اثر ثبت جهانی شده است.
درویش امیری افزود: کرمانی ها افتخار دارند که شهید باهنر اهل استان کرمان و نگین درخشان شهدای استان است.
وی از خدمات علی مهاجری مدیرکل پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تقدیر کرد و گفت: وی کارهای بزرگی را آغاز کرده بود که امیدواریم محمود وفایی ادامه دهنده این کارها باشد.
همچنین در این آیین با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسوولان استان از خدمات محمدعلی کدوری در مدت سرپرستی این اداره کل تقدیر شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR