رسانه ها زمینه آرامش و امید به آینده را فراهم کنند
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۱۰ | مرتبط با : اخبار استان | 750 views
رسانه ها زمینه آرامش و امید به آینده را فراهم کنند

محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: در سال برگزاری انتخابات لازم است هرچه بیشتر امید به آینده و آرامش در جامعه حفظ شود و نقش محوری خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه بی بدیل است.
وی به نامگذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: امسال باید هرچه بیشتر وفاق و همدلی در جامعه تقویت شود تا نظام را در رسیدن به اهداف عالیه یاری رسانیم و در راستای منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه بویژه محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا بیان کرد: خبرنگاران در سخت ترین شرایط به کار تولید و ارائه اخبار می پردازند اما در کنار این مشقت ها شیرینی ها و لذت هایی هم وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با یادآوری بیش از ۸۰ سال قدمت خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: به دلیل ساختار قدرتمند و پیشینه قوی ایرنا، اغلب مراکز تولید خبر توجه ویژه ای به این مجموعه دارند و این موضوع وظیفه خبرگزاری جمهوری اسلامی را سنگین تر می کند.
وی اظهار کرد: در قبال پیشینه و سابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی باید کار سازمانی دقیق و حرفه ای در آن انجام شود.
وی گفت: ایرنا در جهت اداره کشور و جامعه توسط دولت تدبیر و امید با رویکرد اعتدال نیز نقش مهمی ایفا می کند.
علیزاده افزود: آرامش در محیط های خبری بسیار غنیمت است و حوزه فرهنگ و هنر هم نیازمند وفاق، آرامش و همدلی است.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر در جامعه فرهنگی فضای آرامش را تزریق کنیم، با کمک اصحاب فرهنگ بخش زیادی از مسائل و مشکلات موجود در جامعه حل خواهد شد.
وی گفت: باید در حوزه فرهنگی از سیاسی کاری و حاشیه سازی پرهیز کنیم تا جامعه فرهنگی و هنری با فعالیت هایشان به اهداف خود برسند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری جمهوری اسلامی در ساختار از یک مجموعه و خانواده هستند و می توانند با همدلی و همفکری توان خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به زمینه های همکاری و هم افزایی در خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: با همفکری، همدلی، ارتباط و تعامل بیشتر با دیگر حوزه های مرتبط، پتانسیلی برای پاسخگویی به مطالبات ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین بخش یک سازمان است گفت: در بحث مشکلات نیروی انسانی نیز زمینه همکاری و کمک در تامین نیرو برای مناطق فاقد پوشش خبرگزاری وجود دارد.
علیزاده با اشاره به اثرگذار بودن تحلیل خبر در کنار تولید و انتشار آن گفت: به دلیل اشراف خبرگزاری جمهوری اسلامی بر موضوعات و مباحث متنوع و مختلف، تحلیل ها در حوزه فرهنگ و هنر به این اداره منعکس شود تا از آنها در جهت شناخت مشکلات و نواقص و افزایش کیفیت فعالیت ها استفاده شود.
رئیس اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این بازدید گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی نماد عقلانیت و منطق در استان است.
حیدر افشاری افزود: سیاست خبرگزاری جمهوری اسلامی و خط مشی آن مبنی بر کیفیت گرایی در تولید اخبار بسیار پسندیده و موفق بوده است.
رئیس اداره روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم گفت: حوزه فرهنگ حوزه شعار زدگی و هیجان کاذب به طور پیوسته نیست و در صورت تزریق فشار به این بخش باعث تلخی در حوزه فرهنگ خواهد شد.
سعید کوشش افزود: سیاست کیفیت گرایی در حوزه اخبار ایرنا اتفاق بسیار مفیدی است که در شفاف سازی خبری هم تاثیر بسزایی گذاشته است.
وی بیان کرد: با بهبود وضعیت نیروی انسانی ایرنا در کرمان شرایط برای مدیریت فکری و سیاست گذاری به منظور جریان سازی خبری سازنده و موثر فراهم شده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های انجام شده در این مرکز طی یک سال و نیم اخیر بیان کرد.
رسول محمدحسنی گفت: این فعالیت ها در سه بخش ساماندهی نیروی انسانی، اجرای سیاست کیفیت گرایی در حوزه خبر و تولید محصولات خبری متناسب با تحولات مدیریتی و توسعه ای در استان دنبال شده و با همراهی همکاران مرکز و پشتیبانی سازمان مرکزی به نتایج خوبی رسیده است.
خبرنگاران ایرنا استان کرمان نیز در این دیدار که در فضای صمیمی انجام شد دیدگاه های خود را درباره شرایط کاری و فرایند اطلاع رسانی در استان مطرح کردند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR