رشد ۸۰ درصدی ضریب احساس امنیت در کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۹ | مرتبط با : اخبار استان | 718 views

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: ضریب احساس امنیت در شهرستان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد ارتقا داشته است.
عبدالعلی روانبخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه وقوع سرقت‌ها در ۱۱ ماه سال جاری در شهرستان کرمان در مجموع ۱۴ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در سرقت‌های مهم شامل سرقت بانک، سرقت مغازه و کیف‌قاپی و سایر سرقت‌های مهم نیز در مجموع ۱۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و دستگیری باندهای سرقت از جمله سرقت احشام و مغازه موجب کاهش چشمگیر سرقت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد سرقت‌ها در ۱۱ ماه سال جاری کشف شده‌اند، گفت: مهمترین دلایل کشف سرقت‌ها در سال جاری اطلاع‌رسانی درست به مردم توسط رسانه‌ها، گشت‌های مستمر به‌صورت محسوس و غیر محسوس، برخورد جدی با سارقان و برخورد جدی با مالخران بوده است.

روانبخش تصریح کرد: وقوع قتل نیز در ۱۱ماهه سال جاری ۱۵ درصد، سرقت اتومبیل ۱۷ درصد، سرقت طلافروشی ۶۷ درصد و زورگیری ۴۰ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: در مجموع دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح شهرستان کرمان نیز در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

روانبخش افزود: در مجموع کل دستگیرشدگان در جرم‌های مختلف ۱۴ درصد در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش دستگیری داشته‌ایم و ۱۲ هزار نفر در کل جرایم دستگیر شده‌اند.

وی بیان داشت: در بین افراد تحصیلکرده چهار درصد افزایش جرم در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

روانبخش عنوان کرد: طرح امنیت اجتماعی را در شهرستان کرمان در سال جاری اجرایی کرده‌ایم که آخرین آن در هفته گذشته بوده که در این طرح ۱۲۵ خرده‌فروش مواد مخدر و بیش از ۱۰۰ سارق دستگیر شدند و بیش از ۱۰۰ مورد کشف سرقت نیز انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: با وجود ارتقای امنیت در شهرستان کرمان، تلاش نیروی انتظامی در برخورد با برهم‌زنندگان امنیت عمومی با جدیت ادامه می‌یابد.

روانبخش خاطرنشان کرد: در هفته آینده طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مرکز مانیتورینگ در راستای کاهش وقوع سرقت‌ها و تسریع در شناسایی مجرمان اقدام شده است، عنوان کرد: دوربین‌های نظارت تصویری به منظور بازدارندگی و کشف جرایم در سال آینده با جدیت بیشتری نسبت به سال جاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

روانبخش تصریح کرد: ضریب احساس امنیت در شهرستان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد ارتقا داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه خانواده‌ها اشیا گران‌بها، پول، طلا و جواهرات خود را در مکان‌های مطمئن از جمله صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند، گفت: ما در سال ۹۴ در نظر داریم سرقت‌ها از جمله سرقت منزل را کاهش دهیم و از مردم می‌خواهیم طلا، جواهرات، سکه و اشیای قیمتی خود را در گاوصندوق‌های خانگی نگهداری نکنند به دلیل اینکه سارق‌ها به راحتی می‌توانند آنها را باز کنند و محتویات آن را به سرقت ببرند، از این رو از سایل امنیتی از جمله دوربین و دزدگیر در خانه‌های خود استفاده کنید.

روانبخش بیان کرد:‌ در انتخاب افرادی که به عنوان خدمتکار، نظافتچی و پرستار به کار می‌گیرید دقت داشته باشید و از شرکت‌های خدماتی معتبر استفاده و این افراد را شناسایی کنید و نگذارید از محل های نگهداری طلاها، وجوه نقد و اشیای قیمتی شما خبردار شوند و از ورود به مکان‌های در خانه ضرورت ندارد بروند، جلوگیری کنید.

وی تصریح کرد: هنوز فرهنگ استفاده کردن از پارکینگ در کرمان جا نیفتاده است و با وجود ظرفیت مناسب پارکینگ‌ها در سطح شهر کرمان برخی افراد از این امکان استفاده نمی‌کنند و این امر موجب وقوع سرقت می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: از مردم تقاضا دارم برای خودروهای خود از قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر استفاده کنند تا از سرقت خودروهای آنها جلوگیری شود.

روانبخش عنوان کرد: رسانه‌ها در سال جاری برای کاهش سرقت‌ها و جرائم با همکاری خوبی داشته‌اند و این همکاری سبب شده کاهش جرایم از جمله سرقت‌ها در سال ۹۳ از روند بسیار خوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در ایجاد آرامش و امنیت جامعه دارند، اذعان کرد: باید روز‌به‌روز ضریب احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهیم و با آگاهی‌رسانی به‌موقع گام مهمی در راستای پیشگیری از جرایم در جامعه برداشته می‌شود، زیرا بسیاری از جرایم ناشی از عدم آگاهی افراد است.

روانبخش بیان کرد: اعتماد بی‌جا به افراد موجب بروز بسیاری از سوءاستفاده‌ها می‌شود که مردم باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: از مردم شهر کرمان درخواست داریم در چهارشنبه‌سوری حرمت ایام فاطمیه را رعایت کنند و با افرادی که اقدام به توزیع و فروش مواد محترقه کنند، برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: از خانواده درخواست داریم در روز چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند تا از بروز حوادث ناگوار پیشگیری شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR