روشنایی بخشی از بزرگراه جیرفت – کهنوج تامین شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۵ | مرتبط با : اخبار استان | 768 views

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: طرح روشنایی بخشی از بزرگراه جیرفت – کهنوج که از نقاط حادثه خیز است، به بهره برداری رسید.

محمد ساردویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح روشنایی از جنگل آباد تا دانشگاه جیرفت به طول شش کیلومتر اجرا شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۵۰ پایه تیر چراغ برق برای اجرای این طرح نصب شده که ۱۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی گفت: با توجه به تردد ماشین آلات کشاورزی و موتورسیکلت سواران این محور یکی از نقاط پر حادثه در خروجی شهر جیرفت به سمت کهنوج است و اجرای این طرح ضرورت داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان تاکید کرد: طبق قانون نقاط حادثه خیز از پرداخت هزینه برق معاف هستند و در همین راستا این اداره کل اقدام به خرید انشعاب کرده اما شرکت برق شهرستان جیرفت درخواست دارد هزینه مصرف برق پرداخت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در این فصل اوج برداشت محصولات کشاورزی است و نیاز است روشنایی این محور برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای تامین شود اما همچنان برق این محور وصل نشده و بلااستفاده مانده است.

ساردویی بیان کرد: علاوه بر تردد ماشین آلات کشاورزی این محور یکی از محورهای ترانزیتی است که بار استان هرمزگان به کشورهای همسایه شرقی از آن منتقل می شود.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت هم گفت: اداره راه و شهرسازی این محور را جزء نقاط مه گیر اعلام کرده بود و انشعابی هم که خریداری شده بر اساس همین اعلام بوده است.

غلامرضا میرضایی بیان کرد: برای اتصال برق این محور باید اداره راه و شهرسازی سنسور مه گیر را نصب کند که در زمان مه اگر سنسور عمل کرد و روشنایی صورت گرفت هزینه آن طبق قانون که مشخص شده محاسبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اما این محور جزء نقاط حادثه خیز است و طبق قانون خرید انشعاب و نگهداری آن بر عهده اداره راه و شهرسازی است که ما هم برابر قانون در صورت مراجعه این اداره آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن انشعاب آنها را واگذار و برق را وصل کنیم.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR