رییس بیمارستان قائم: بیمارستان های خصوصی مشکل کمبود نیرو دارند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۶ | مرتبط با : اخبار استان | 845 views

رییس بیمارستان قائم (عج) جیرفت گفت: کمبود نیروی انسانی مشکل بیمارستان های خصوصی است زیرا افرادی که در مراکز دولتی کار می کنند اجازه فعالیت در بخش خصوصی را ندارند.

محمود دریجانی شامگاه سه شنبه در نشست خبری افزود: با وجود اینکه بیمارستان قائم یکی از مجهزترین بیمارستان های خصوصی در استان کرمان و نخستین مرکز درمانی در جنوب کرمان است لذا عمده مشکل آن کمبود نیروی بیمارستانی است.

وی بیان کرد: این بیمارستان به تجهیزات پزشکی پیشرفته و متناسب با استانداردهای روز دنیا مجهز است و برای ارایه خدمت هرچه بیشتر به مردم در حوزه سلامت، پیشنهاد ما فروش خدمت است با میزانی کمتر از آنچه وزارت بهداشت در بخش دولتی سرمایه گذاری می کند.

وی گفت: با توجه به راه اندازی این بیمارستان در جنوب کرمان نیاز نیست وزارت بهداشت سرمایه گذاری جدیدی برای ساخت بیمارستان جدید کند لذا پیشنهاد ما این است که وزارتخانه با تمامی استانداردهای خود از بخش خصوصی خرید خدمت کند که این مساله به دولت کمک می کند سرمایه و پول بخش خصوصی هدر نرود و از سوی دیگر خدمات خوبی به مردم ارایه شود.

رییس بیمارستان قائم (عج) با اشاره به خدمات ارایه شده در این مرکز درمانی ادامه داد: عمل لاپاراسکوپی در تهران هفت میلیون تومان و در کرمان بیش از سه میلیون تومان هزینه دارد اما در این بیمارستان این عمل را با یک میلیون و ۲۰۰ هزار توان انجام می دهیم.

وی گفت: در راستای کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف در بخش رادیولوژی هم کمبود نیرو داریم زیرا در این بیمارستان بهترین دستگاه سونوگرافی را مستقر کرده ایم و برنامه ریزی برای تامین دستگاه ام آر ای را داریم اما نیروی متخصص را در اختیار نداریم.

دریجانی افزود: در حال حاضر برای ارایه خدمت به سایر اقشار با بیمه های تامین اجتماعی و سلامت قرارداد منعقد کرده ایم و برای بیمه های نیروهای مسلح هم خدمات رایگان ارایه می شود اما در خصوص بیمه های تکمیلی به غیر از بیمه ایران سایر بیمه ها زیر بار انعقاد قرارداد نرفته اند.

وی تاکید کرد: این بیمارستان مجهز با ظرفیت ۸۰ تختخواب آماده ارایه خدمت است که نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسوولان دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون به غیر از جراحی قلب که در صورت تامین اعتبار و نیروی متخصص امکان انجام آن در آینده وجود دارد تمامی عمل های جراحی در این بیمارستان انجام می شود.

دریجانی گفت: با وجود اینکه بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت فرسوده است و عمری بالای ۵۰ سال دارد لذا ما به عنوان بخش خصوصی از اجرای طرح سلامت استقبال می کنیم و آماده ارایه خدمت در این حوزه بویژه به افرادی هستیم که توانایی دسترسی به خدمات پزشکی در مرکز استان را ندارند.

وی افزود: مساله مهم در بخش خصوصی تامین هزینه ها از جمله حقوق کارکنان است اما در بخش دولتی هزینه ها توسط دولت تامین می شود لذا برای تامین هزینه ها این بیمارستان حاضر است خدمات را به صورت کارشناسی و ۲۰ درصد کمتر از بخش دولتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ارایه دهد.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست در این بیمارستان تصمیم گرفته شد که زایمان طبیعی رایگان شود و این در حالی است که مبلغ پرداختی بیمه ها به بیمارستان های دولتی ۳۰ درصد بیشتر از مبلغی است که به بیمارستان های خصوصی برای انجام این عمل پرداخت می شود.

بیمارستان قائم (عج) جیرفت به عنوان نخستین بیمارستان خصوصی در جنوب کرمان چهار ماه قبل توسط استاندار کرمان افتتاح شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR