زمینه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان فراهم شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 884 views

فرماندار جیرفت گفت: با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان بویژه جیرفت به بازارهای اروپا و آمریکا فراهم شده است.

احمد امینی روش شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست سرمایه گذاران و صادرکنندگان بخش خصوصی افزود: سرمایه گذاران با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی کشاورزی بویژه سبزی و سیفی جات آماده صادرات این محصولات به کشورهای اروپا و آمریکا هستند.

وی بیان کرد: بنا به درخواست این سرمایه گذاران زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری در اختیار این افراد قرار می گیرد و از همه ظرفیت ها برای حمایت از آنان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: قرار است با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی بویژه سبزیجات این سرمایه گذاران محصولات تولیدی را پس از بسته بندی به بازارهای هدف صادر کنند.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کشاورزی نقش موثری در ارزش افزوده محصولات دارد و کمک شایانی به رونق اقتصاد منطقه می کند.

وی افزود: ارگانیک بودن محصولات کشاورزی و کیفیت بالای این محصولات موجب شده تا محصول تولیدی علاوه بر بازارهای داخلی مشتریانی هم در سایر کشورها داشته باشد.

امینی روش گفت: علاوه بر تامین زیرساخت لازم سرمایه گذاری، با فعالیت فرودگاه و گمرک جیرفت زمینه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل شده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد در بسته بندی محصولات تولیدی با برند مشخص اقدام کنند تا این محصولات جایگاه واقعی خود را در بازارهای داخل و خارج پیدا کنند.

یک سرمایه گذار بخش خصوصی هم گفت: سعی داریم محصولات کشاورزی جنوب کرمان بویژه سبزیجات تازه را به کشورهای اروپا از جمله آلمان، سوئد، کانادا و آمریکا صادر کنیم.

فرزاد صمیعی اضافه کرد: در حال حاضر تلاش ما این است با صادر کردن محصولات با کیفیت در بسته بندی های مناسب از شهرستان جیرفت بخشی از بازار کشورهای هدف را در اختیار بگیریم.

وی گفت: علاوه بر محصولات کشاورزی، صادرات خشکبار و گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار دارد که در این زمینه دستگاه های مرتبط برای بسته بندی و خشک کردن سبزیجات را در آینده نزدیک در شهرستان جیرفت راه اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جنوب کرمان بوِژه شهرستان جیرفت در بخش کشاورزی گفت: ظرفیت این منطقه به لحاظ تولیدات خارج از فصل در زمستان که همه جا یخبندان است بسیار بالاست.

این سرمایه گذار تصریح کرد: مناطق مختلفی را مورد بررسی قرار داده ایم اما منطقه جنوب کرمان به لحاظ تنوع تولید و کیفیت بالای محصولات در اولویت قرار گرفت که امید است با همکاری مسوولان و کشاورزان بتوانیم زمنیه افزایش صادرات این محصولات را به بازارهای خارج فراهم کنیم.

سالانه بیش از ۴،۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR