سردار شریف: دشمن قادر به رویارویی با ایران نیست
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۸/۱۷ | مرتبط با : اخبار استان | 811 views

مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دفاعی به مرحله ای رسیده است که دشمن قادر به رویارویی با ما نیست.

سردار رمضان شریف روز شنبه در همایش بسیج و رسانه در کرمان افزود: ما در پیچیده ترین علوم دفاعی به خودکفایی رسیدیم، آیا در تامین شغل فرزندان این آب و خاک و سایر مسایل نمی توانیم به خودکفایی برسیم که البته بطور حتم می توانیم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای تهاجم رسانه ای دشمن، اثبات ناتوانی ما در اداره کشور است که البته نباید به دشمن این اجازه را داد.

وی با بیان اینکه امروز در دو حوزه کشور نیاز جدی داریم، گفت: نخستین نیاز، داشتن مدیران شجاع و کاردان است که بتوانند اقتصاد کشور را رونق دهند.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: یکی از محورهایی که دشمن همواره پیرامون آن خبرسازی می کند، عدم کارآیی نظام است.

وی بیان کرد: جایگاه ولی فقیه و روحانیت یکی دیگر از محورهای تهاجم دشمن است که در فتنه ۸۸ بیشترین تهاجم به شخص و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی بر بصیرت عمیق، دقیق و عمارگونه تاکید و تصریح کرد: ایران اسلامی اکنون کانون خبری دنیاست.

سردار شریف مرزهای کشور را هزاران کیلومتر جلوتر از جغرافیای آن دانست و گفت: قدرت گفتمان انقلاب اسلامی است که امروز به جایی از شوکت و نفوذ گفتمانی رسیدیم که مرزهای کشور هزاران کیلومتر از جغرافیای ما فاصله گرفته است.

وی تاکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف دشمن را در حوزه رسانه بشناسیم و متناسب با توانمندی هایمان از نقاط ضعف دشمن به نفع خود استفاده و نقاط قوت دشمن را ضعیف کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست هاست گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه هایی مانند فیس بوک و توییتر توانسته استراتژی رعب و وحشت ایجاد کند.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران به تصرف برخی شهرهای عراق اشاره و تصریح کرد: این امر نیز در راستای به راه افتادن استراتژی رعب و وحشت اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد داشت انقلاب اسلامی را مچاله و از پیشرفت ما جلوگیری کند، گفت: دشمن نمی دانست امروز سرنوشت ژنرال های چند ستاره بعثی به کجا می انجامد در حالی که امروز مزار یک شهید گمنام میعادگاه میلیون ها انسان است.

وی بیان کرد: امروز مزار شهدای گمنام به یک رسانه ابدی مبدل شده اند و این به دلیل آن است که بسیجی های ما حق بودند.

سردار شریف گفت: نگاه گفتمانی به ما می گوید اگر باور بر حق بودنمان داشته باشیم همانند ۳۵ سال گذشته در همه عرصه ها بدون اغراق، موفقیت و پیشرفت از آن ما و ذلت از آن دشمنان خواهد بود.

وی به اقرار مشهورترین خبرنگاران دنیا به موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آنها اقرار کرده اند که حاج قاسم سلیمانی همه ژنرال های دنیا را در عرصه های دوردست وادار به عقب نشینی کرده است.

وی یک بعد قدرت انقلاب اسلامی را گفتمان امام و رهبری خواند و گفت: این گفتمان جدای از گفتمان قرآن و اسلام نیست و اگر این دو را جدا از هم بدانیم اشتباه بزرگی را مرتکب شده ایم.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: وضعیت و منزلت سردار سلیمانی نه در جغرافیای ایران، شیعه و جهان اسلام بلکه در کل گفتمان حیات امروز عالم به عنوان یک الگو و نمونه و سرباز ولایت مطرح است.

وی گفت: هیچ چیز این خوبی های مربوط به شخص حاج قاسم نیست بلکه مربوط به فرهنگ عاشورا و ارادت به اهل بیت (ع) است.

سردار شریف، بیان کرد: عظمت نام حاج قاسم برای سپاه و ایران اسلامی و جبهه اسلامی عظمت آفرین شده است.

وی گفتمان انقلاب اسلامی و بسیج و رسانه را به عنوان سه ضلع مثلث در نظر گرفت و گفت: اگر به این مثلث در مدار رسانه ای توجه کنیم آنچه دانشمندان علوم ارتباطات از گذشته های بسیار دور بر آن اتفاق نظر دارند این است که ما در یک مدار ارتباطی یک محتوای پیام به عنوان سنگ بنا، مخاطب و رسانه ای را داریم که بین ما و مخاطب پل ارتباطی را برقرار می کند.

وی تصریح کرد: نکته ای که اخیرا دانشمندان علوم ارتباطات بر آن تاکید ویژه ای دارند این است که علاوه بر محتوای پیام و جغرافیای مخاطب و رسانه، بازخوردی است که عملکرد ما در حوزه تاثیرگذاری از خود بروز می دهد.

وی ادامه داد: در مولفه محتوای پیام، ما به اعتبار مسلمان و شیعه بودن و داشتن آخرین پیامبر و کتاب آسمانی منحصر به فردیم و این بدان معناست که ما در یکی از چهار مولفه موثر علوم ارتباطات دست برتر و منحصر به فرد هستیم.

مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همه تفکراتی که امروز زندگی بشر بر مبنای آن تنظیم می شود زایده فکر بشرهای خلاق و تئوری پردازان و اندیشمندان است.

وی به اشاعه تفکر کمونیستی در یک مقطع خاص در دنیا اشاره کرد و گفت: قبل از فروپاشی شوروی و وقوع انقلاب اسلامی دو گفتمان کمونیستی و آمریکایی و اروپایی دو گفتمان مسلط بودند.

وی گفت: آمریکایی ها برای اینکه گفتمان غالب شوند به ترفندهای مختلف در حوزه های متفاوت متوسل شدند و در این فضا گفتمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شکل می گیرد.

سردار شریف از جنگ تحمیلی به عنوان یک واقعیت مسلم در زمینه تلاش دشمن برای متوقف کردن انقلاب اسلامی نام برد و گفت: وقتی جنگ آغاز شد امام این کشور با عظمت را از حلقوم آمریکایی ها درآورد.

وی با مقایسه نگاه امام و بنی صدر به مقوله جنگ، اظهار کرد: متن تاریخ دفاع مقدس به این نکته اشاره دارد که بنی صدر می خواست خود را به عنوان یک فاتح نشان دهد اما نگاه امام به انقلاب یک نگاه گفتمانی و دینی مبتنی بر ارزش های الهی بود در حالی که نگاه بنی صدر نگاه مادی بود.

وی به وابستگی گروه تروریستی داعش با صهیونیست ها اشاره کرد و افزود: داعش امروز، بستر رسانه ای و تسلیحات نظامی روز دنیا را در اختیار دارد.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران، اساس بهره گیری از رسانه ها را برای غلبه گفتمان ها دانست و تاکید کرد: در حوزه رسانه باید مسلط به زبان های های زنده دنیا و گفتمان انقلاب اسلامی باشیم.

این همایش استانی به مدت یک روز در شهر ماهان برپا شده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR