سردار شهیدحاج علی محمدی فرمانده گردان ۴۱۲
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۴/۱۵ | مرتبط با : شهدای استان | 1,199 views

نام : حاج علی

نام خانوادگی: محمدی

سال تولد: ۱۳۳۸

وضعیت تاهل: متاهل

محل تولد: رفسنجان ( روستای دقوق آبا د نوق)

آخرین مسئولیت : فرمانده گردان ۴۱۲

تاریخ شهادت : دیماه ۱۳۶۵ کربلای ۵

زندگینامه

علی محمدی پور اولین فرزند خانواده بود. تحصیلات ابتدائی را در سه قریه شروع کرد. اما به علت دوری راه ومشکلات دیگر مجبور شد مدتی ترک تحصیل کند سپس به همراه دوستش به یزد آمد .

به زودی علی به مطالعه جدی کتابهای مذهبی روی آورد و با اوج گیری حرکت مردم در سالهای ۵۵ و ۵۶ به مبارزان مسلمان پیوست . شهرهای استان خوزستان و کرمان خاطرات زیادی از فعالیتهای سیاسی ومسلحانه علی در سال های انقلاب دارند

علی بعد از انقلاب عازم کردستان وسپس جبهه های جنگ جنوب شد از آن زمان تا آخر عمر پر برکتش همواره در جبهه بود.

ایشان در سال ۶۳ در عملیات بدر فرمانده گروهان بود وسپس جانشین فرمانده گردان شد و تا عملیات والفجر ۸ در این مسئولیت ماند.

در عملیات کربلای ۵ علی فرمانده گردان ۴۱۲ بود که هنگام عبور ازآب ونرسیده به دژ اول عراقیها براثر ترکش از ناحیه سر مجروح شد. و دقایقی بعد در کنار همین دژ به آسمان پر کشید.

فرازی از وصیت نامه شهید

خدایا اگر چه لیاقت بندگی و رزمندگی در راهت را ندارم ، اما به این میدان نبرد با کفر آمده ام تا با آنان که مخالفت با دین تو می کنند بجنگم ، آمدم با آنانی بجنگم که عزت و شرافت اسلام را مورد هجوم قرار داده اند با تمام تجهیزانی که ابرجنایتکاران در اختیارشان گذاشتند .

خدایا : دوستان و عزیزانم همه رفتند من ماندم با روی سیاه وخجل ، ای کسی که راه اسلام دینت را به ما نشان دادی ، پایان راه را شهادت روزی ام فرما که سخت درفراق تو می سوزم.

شما ای دوستان و برادران : بدانید قیامتی هست : گناه نکنید، حساب و کتابی است . پیامبری است اما می هست ، چرا گناه می کنید ،چرا اهمیت نمیدهید به اسلام وامام؟ بدانید ما عاشقیم و در عشقمان پا برجا . ما با معشوق خود عهد نمودیم که وجودمان را بدهیم وعشقمان را به دنیا ثابت کردیم که عاشق حقیقی مائیم.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR