سیاست فرهنگی دولت یازدهم بر محور وحدت است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۰۶ | مرتبط با : اخبار استان | 729 views

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سیاست فرهنگی دولت یازدهم بر محور وحدت سامان گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، فرشید فلاح روز شنبه در دیدار با اعضای ستاد طرح امتداد حماسه در کرمان افزود: بنابراین همه مردم را در حماسه ۹ دی هماهنگ می بینم، چرا که این حماسه بزرگ با حضور آحاد مردم فارغ از هر گونه دسته بندی سیاسی و فکری شکل گرفت و اقشار مختلف مردم در حمایت از رهبری و ولایت اعلام حضور کردند.

وی تاکید کرد: هدف و محور این برنامه ها باید این باشد که همه سلیقه های درون نظام پشت سر رهبری قرار بگیریم و حماسه ۹ دی را پاس بداریم.

وی گفت: رویکردهای مناسبی برای ستاد طرح ‘امتداد حماسه’ طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: حماسه و خلق حماسه هیچگاه در کشور ما پایان یافتنی نیست.

وی گفت: حماسه عظیم دفاع مقدس، حماسه آزاد سازی خرمشهر، حماسه دهه فجر و حماسه ۹ دی از جمله رخدادهایی بود که در هر مقطع زمانی، انقلاب و آرمان های بلند انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

فلاح افزود: حماسه سیاسی استقرار دولت یازدهم و حضور میلیونی و با شکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیز برگ زرین دیگری از توجه و دلسوزی مردم نسبت به حرکت رو به جلو و تعالی و پیشرفت ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم تا در بزرگداشت نهم دی ماه و برنامه های اجرا شده، بر منویات مقام معظم رهبری به خصوص دیدگاه های نافذ معظم له درباره وحدت توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استفاده دشمنان از ابزار هنری برای القای پیام به مخاطبان گفت: استفاده از ابزار جدید هنری کار مبارکی است و باید این نگاه که کار هیاتی، کاری با معیارهای نه چندان مناسب است با اجرای برنامه های فاخر و حرفه ای تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز کسی در کشور نیست که ابعاد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را درک نکرده باشد، تفکرات و اعتقادات مورد تهاجم قرار گرفته و این موضوعی جدی است.

فلاح گفت: روش های فرهنگی پیام های مورد نظر را به شکل غیر مستقیم انتقال می دهند و این گونه تاثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از هنر و ابزار هنری برای ارسال و انتقال پیام، اجرای فرمایش مقام معظم رهبری است که ‘هر اندیشه ای تا در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست’.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از روند طراحی، برنامه ریزی و اجرای طرح ‘امتداد حماسه’ ویژه برنامه نهم دی ماه را ارایه کرد.

حجت الاسلام مهدی رضایی خاطرنشان کرد: تلاش دبیرخانه کانون های مساجد این است، فعالیت ها و برنامه های اجرایی خود را به گونه ای برنامه ریزی کند که بستر معنوی حرکت های آینده را نیز با جلب و جذب مخاطبان فراهم نماید.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR