سیاسی‌کاری مهمترین علت عقب‌ماندگی کرمان است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۰۷ | مرتبط با : اخبار استان | 636 views
سیاسی‌کاری مهمترین علت عقب‌ماندگی کرمان است

استاندار کرمان گفت: سیاسی‌کاری مهمترین علت عقب‌ماندگی برخی از شهرستان‌های استان کرمان و عدم پیشرفت مطلوب این مناطق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در جمع مردم راور در محل مسجد جامع این شهر اظهار کرد: امنیت امروز مردم ایران مرهون این است که شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی بیان کرد: مردم خواستار کشوری پیشرفته و آباد هستند که این خواسته حقی است و همه دولت‌های توسعه‌گرا وظیفه دارند، امکانات را برای پیشرفت و توانمندسازی مردم فراهم کنند.

استاندار کرمان افزود: در استان کرمان در تلاش هستیم در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از سیاست‌بازی و باندبازی به‌عنوان آفت‌های پیشرفت و توسعه دوری کنیم.

رزم‌حسینی همچنین سیاسی‌کاری را یکی از مهمترین علل عدم پیشرفت مطلوب برخی شهرستان‌ها خواند و تصریح کرد: در حال حاضر فضای همدلی و وحدت در استان کرمان حول محور ولایت و توسعه وجود دارد و همه گروه‌های سیاسی پایبند به این محور هستند.

وی با بیان اینکه وحدت پیش‌نیاز توسعه هر کشور است، ادامه داد: اختلاف و نزاع مانع پیشرفت کشورهاست و اگر جوانان ما بیکار بوده و نیازمند شغل هستند در سایه وحدت رفع این مشکلات امکانپذیر است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: امروز در استان کرمان با حمایت نمایندگان، ائمه جمعه و سایر مسئولان مشغول کار هستیم و مسائل فرهنگی و اقتصادی مردم دغدغه ائمه جمعه است.

رزم‌حسینی شفاف‌سازی رابطه مردم و مسئولان را موجب افزایش اعتماد مردم به نظام دانست و تاکید کرد: اگر با مردم صادقانه رفتار کنیم و وعده‌های بی‌خودی ندهیم، اعتماد مردم به نظام روز‌به‌روز عمیق‌تر و پایدارتر می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم باید بر اساس قانون مطالبه‌گری و همکاری داشته باشند و کشور و استان کرمان را باید خودمان آباد کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری استانداری کرمان دو برابر سال قبل به شهرستان راور بودجه عمرانی اختصاص داده است، افزود: این اعتبارات منجر به توسعه و اشتغال گسترده برای مردم نمی‌شود و نظام و دولت‌های توسعه‌گرا دنبال این هستند که پیشرفت از محل توانمندسازی مردم و ایجاد کارگاه‌های اقتصادی و خوداشتغالی به وجود آید.

وی گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده دوباره به راور سفر می‌کنم و امیدوارم، بتوانیم، کارهایی را در شهرستان راور اجرا کنیم.

این مسئول بیان کرد: مردم نباید اجازه دهند، مسئولان وعده بی‌خود بدهند و مسئولان هم باید واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند و ائمه جمعه در نظام دینی باید علاوه بر کار فرهنگی و مذهبی در فرهنگ اقتصادی هم پیشتاز باشند که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رزم‌حسینی یادآور شد: خدمات بسیاری در نظام اسلامی انجام شده و نباید توقع بی‌جا در مردم ایجاد کنیم و باید برای توسعه کار در استان کرمان با کمک مردم و سرمایه‌های سرگردان تلاش کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۲ میلیارد دلار صادرات از ایران انجام شده است، خاطرنشان کرد: این میزان صادرات با وجود تحریم‌ها رقم بزرگی است.

وی ادامه داد: شاهد ارتقای فضای کسب و کار در کشور هستیم و اقتصاد ما آنقدر قوی است که طی ۱۰ ماه ۱۰۰ میلیارد دلار گردش صادرات و واردات داشته باشد.

استاندار کرمان اظهار کرد: در استان کرمان نیز طی سال جاری ۳۰ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم و فضای خوبی برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان به وجود آمده است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است، تاکید کرد: خداوند شاهد است که شهدا نه در جناح چپ و نه در جناح راست بودند، آنها برای کشور به جبهه‌ها رفتند.

وی ادامه داد: کشور به آبادانی نیاز دارد و نباید اجازه دهیم، سیاسی‌کاری صورت گیرد و خدمات قابل مشاهده مهمترین معیار مردم برای ارزیابی عملکرد نمایندگان و مسئولان است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR