شهردار کرمان: مثلث توسعه بافت تاریخی شکل گرفت
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 797 views

شهردار کرمان گفت: مثلث توسعه بافت تاریخی کرمان با مجموعه استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان شکل گرفته و حرکت در بافت تاریخی آغاز شده است.

ابوالقاسم سیف الهی روز شنبه در آیین شروع عملیات اجرایی طرح شش دروازه کرمان در میدان شهدا (مشتاق) افزود: توسعه چهار بافت تاریخی کرمان با حرکت جمعی و همکاری دستگاه ها آغاز شده است.

وی گفت: گام اول در میدان توحید و میدان شهدا و گام دوم کف سازی بازار تاریخی کرمان بود.

وی بیان کرد: امروز وضعیت نسبی مناسبی در مجموعه بازار داریم.

شهردار کرمان گفت: در تداوم کار، شورای شهر کرمان مصوبه ای داشت که بر مبنای آن به خیابان شریعتی، خیابان میرزا رضای کرمانی، خیابان فلسطین و مجموعه پیرامونی آن تخفیف های ویژه ای داده شود.

وی افزود: این اقدام باعث شد بدنه سازی و نوسازی در بافت تاریخی کرمان شروع شود.

سیف الهی گفت: مجموعه سرمایه گذاری قوی در بافت تاریخی کرمان شروع شده است.

وی اضافه کرد: در آینده خیابان شریعتی به صورت پیاده راه و عبور خودرو در بخشی از این خیابان حذف می شود و یکی از خیابان های ارزشمند اقتصادی خواهد شد.

شهردار کرمان گفت: پروژه ساروج هم بیش از ۹۸ درصد از تملک آن انجام شده است و در ۲۵ بهمن عملیات اجرایی این پروژه توسط عمانی ها آغاز می شود.

وی افزود: میدان شهدا در مرکز بافت تاریخی کرمان چند عنصر ارزشمند مانند مقبره مشتاقیه، مسجد جامع، تکیه مشتاقیه، موزه زرتشتی ها در خیابان زریسف و مجموعه بازار و میرزارضا را دارد.

سیف الهی گفت: در اطراف میدان خیلی از مالکین ملک خود را نوسازی نکرده اند و پیش بینی شده است که در اطراف این میدان و میدان توحید یک همگام سازی صورت گیرد.

وی با تقدیر از استاندار کرمان برای مبارزه با حاشیه نشینی افزود: علم مبارزه با حاشیه نشینی به دست استاندار بلند شده است و اگر با حاشیه نشینی مبارزه نشود جمعیت درون شهری ما تهی می شود.

وی بیان کرد: مردم اصیل کرمان از حاشیه نشینی ها پرهیز کنند و با پشتیبانی خود جلوی حاشیه نشینی را بگیرند.

شهردار کرمان گفت: باید در مرکز شهر ارزش هایمان را بنا کنیم که هرکس ببیند نمادی از جمعیت نجیب کرمان باشد.

عطا احمدی هم در این آیین گفت: در روی زمین چهار گروه ضرر نمی بینند.

این خیر مدرسه ساز افزود: آنها که ایمان به خدا دارند، آنها که عمل صالح دارند، آنها که سفارش به حق می کنند و آنها که مقاومت در مقابل مشکلات دارند از این گروه ها هستند.

وی گفت: تا آنجا که توانستم انجام وظیفه کرده ام و این دنیا برای کسانی است که خدمت خالصانه برای رضای خدا دارند و دست محرومین را می گیرند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR