شهردار کرمان: ۱۵۰۰هکتار بافت فرسوده در کرمان وجود دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۳/۲۰ | مرتبط با : اخبار استان | 682 views
شهردار کرمان: 1500هکتار بافت فرسوده در کرمان وجود دارد

ابوالقاسم سیف اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ما با بیان اینکه ۲۴ هزار واحد ملکی در بافت فرسوده کرمان وجود دارد، یادآور شد: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده شهر کرمان بازسازی شده اند.

وی افزود: اگر بازسازی بافت فرسوده با روال موجود ادامه یابد، بافت فرسوده موجود شهر کرمان سال های زیادی را درانتظار بازسازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت به منظور نوسازی بافت فرسوده شهرها باید تسهیلاتی را به مردم ارایه کند و امتیازاتی را برای آنها در نظر بگیرد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: تزریق وام بازسازی بافت های فرسوده اقدامی بسیار خوب برای به روز کردن شهرها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بر روی واحدهای مسکونی موجود است.

سیف اللهی افزود: در صورتی که حمایت دولتی برای بازسازی بافت های فرسوده صورت نگیرد، این بافت به محل حضور خانواده های اتباع غیر ایرانی تبدیل شده و شهروندان به بافت های جدید مهاجرت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند، عنوان کرد: برای این میزان جمعیت لازم است که بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، به شهرسازی اسلامی و ایرانی توجه شود.

سیف اللهی با اشاره به سرعت تغییر متدهای شهرسازی در جهان گفت: بافت فرسوده شهری روز به روز افزایش می یابد و بی توجهی به موضوع شهرسازی موجب خسارت می شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR