شهرستان انار رتبه اول ثبت وقایع کرمان را دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۹ | مرتبط با : اخبار استان | 742 views

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان گفت: شهرستان انار رتبه اول استان را در زمینه ثبت وقایع دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، حسین زین‌الصالحین بعدازظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: مسئولان باید ثبت‌احوال را در برنامه‌های ماموریتی خود یاری کنند تا اهداف و برنامه‌های این سازمان به نحو مطلوب محقق شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمان بیان کرد: ثبت‌احوال به عنوان یک جایگاه حاکمیتی از وزارت کشور است و وظایف آن ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی ماه به عنوان روز ملی ثبت‌احوال نامگذاری و برنامه‌هایی به صورت روزشمار در استان اجرا می‌شود.

زین‌الصالحین در ارتباط با ثبت وقایع گفت: طبق قانون ولادت‌ها باید حداکثر ۱۵ روز پس از تولد و وفات ۱۰ روز پس از فوت ثبت شود که شهرستان انار رتبه اول استان را در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: دیر‌ثبتی آمار و اطلاعات، استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برنامه‌ها را دچار مشکل می‌کند و ضرر و زیان آن متوجه استان و آن شهرستان می‌شود.

زین‌الصالحین از دیگر خدمات جدید این اداره را صدور شناسنامه مکانیزه، کارت هوشمند ملی و آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی برشمرد و عنوان کرد: در استان کرمان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سند از حالت دستی به حالت الکترونیکی تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان انار نیز در ارتباط با اداره ثبت‌احوال و نقش آن در جامعه اظهار کرد: جایگاه ثبت‌احوال بسیار مهم است و اگر وقایع به درستی ثبت نشود، دستگاه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

محمد خادمی از دهیاران و شهرداری‌ها خواست تا با اداره ثبت‌احوال همکاری خوبی داشته باشند.

به گزارش فارس در این مراسم از شناسنامه مکانیزه یکی از شهدا که زمین اداره ثبت‌احوال انار را اهدا کرده بود، رونمایی شد و در پایان ثبت‌نام برای صدور کارت هوشمند ملی امام جمعه و فرماندار شهرستان انار انجام شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR