شهرستان زرند رتبه اول شهدای روحانی را در استان داراست
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۲۳ | مرتبط با : اخبار استان | 685 views
شهرستان زرند رتبه اول شهدای روحانی را در استان داراست

حسن عرب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما با گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت روز شهدا افزود: بنیاد شهید به برکت خون شهدا توانسته است تاکنون رسالت خود را به نحو مطلوب به انجام رساند.

وی از شهیدان به عنوان نماد پایمردی ایران اسلامی یاد کرد و گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در امنیت و آسایش قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۸۰ شهید والا مقام، حدود ۲ هزار جانباز و ۱۰۲ آزاده در شهرستان زرند با احساس مسئولیت در دفاع از اسلام و حریم انقلاب اسلامی پا به میدان جهاد و شهادت گذاشتند و در این مسیر به مقام رفیع شهادت، جانبازی و آزادگی نایل آمدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند، اولویت اصلی این بنیاد را تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و گفت: با توجه به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم شهدا و خدمت به خانواده های آنها روز ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نام روز شهدا نامگذاری شد.

وی با تقدیر از امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم زرند گفت: باید از همه افرادی که بنیاد شهید را در راستای تکریم خانواده شهدا حمایت می کنند تقدیر شود و امیدواریم بتوانیم ذره ای از دینی را که شهدا به گردن ما دارند ادا کنیم.

عرب، عزت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون فداکاری شهدا و جانبازان دانست و افزود: این انقلاب با خون شهدا بیمه شده است و باید در گرامی داشت یاد و خاطره این عزیزان از تمام توان خود استفاده کنیم.

وی دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری ۹۰ یادواره شهدا و یادبود شهدا، غبارروبی و گلباران قبور شهدا، برگزاری مسابقات علوم قرآنی و معارف اسلامی، خدمات رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر، خدمات رسانی به دانش آموزان طرح شاهد، برپایی نمایشگاه آثار شهدا در شهرستان و مدارس، جمع آوری خاطرات شهدا (والدین، همسر، فرزند و همرزمان)، نصب تصاویر شهدا در ورودی روستاها را از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گلزار شهدا محل تجدید میثاق مردم با شهداست گفت: مراجعه به این اماکن مقدس راهی برای تقویت روحیه شهادت طلبی و آموختن درس آزادگی و شجاعت است.

وی ساماندهی قبور مطهر شهیدان را ارزشمندترین کار فرهنگی و دینی و کمترین خدمت در حق خانواده های شهدا دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید در راستای ساماندهی قبور مطهر شهدا با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند ساماندهی گلزار شهدای روستاهای حتکن، ده شیخ سربنان حمیدیه، ده ایرج، شهرک طالقانی، باب تنگل، خونک سربنان با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال و مشارکت خانواده های معظم شهدا، دهیاری ها و شوراهای اسلامی را از عمده فعالیت های حوزه معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند عنوان کرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR