شکار بشقابک به جای پرنده در کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۰۷ | مرتبط با : اخبار استان | 748 views
شکار بشقابک به جای پرنده در کرمان

این اقدام در حالی انجام می شود که سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای سه سال شکار پرنده را ممنوع اعلام کرده و صدور مجوز شکار انجام نمی شود و شکارچیان برای اینکه بتوانند از نظر روحی آرامش مورد نظر را به دست آورند این بار به بشقابک های زغالی شلیک می کنند.

این بشقابک ها از دستگاه مخصوص خود با حداکثر سرعت ۸۶ کیلومتر در ساعت پرتاب می شوند و نقش یک پرنده را برای شکارچی ایفا می کنند.

شکارچی باید این هدف را دنبال و به آن شلیک کند.

البته سرعت این بشقابک ها بسیار بالاست اما متناسب با سطح حرفه ای شکارچیان تنظیم می شود.

رییس هیات تیراندازی استان کرمان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: جام شکارچیان استان روز جمعه هفته جاری در راستای حمایت از محیط زیست و همچنین شناسایی استعدادها در رشته تیراندازی با اهداف پروازی (تراپ) در سایت ویژه این رشته در مجموعه رشید فرخی در جاده کوهپایه برگزار می شود.

محسن اسماعیلیان اظهار کرد: استان کرمان قطب تیراندازی با اهداف پروازی کشور محسوب می شود و قهرمانان بسیاری در این رشته داریم و تیم کرمان توانسته در لیگ برتر این رشته به مقام قهرمانی برسد.

وی گفت: سایت تیراندازی با اهداف پروازی کرمان دومین سایت در کشور است و با توجه به اینکه پایگاه قهرمانی این رشته در کرمان است قصد داریم با برگزاری این جام، شکارچیان مستعد و افراد علاقمند به این رشته را که دارای سلاح های شکاری مجاز هستند، به سمت ورزش تیراندازی با تراپ بکشانیم.

وی افزود: همچنین این اقدام در راستای حمایت از پرندگان و جلوگیری از انقراض برخی گونه های آنها انجام می شود.

رییس هیات تیراندازی استان کرمان گفت: شش نفر از برترین های این رقابت ها علاوه بر حکم و تندیس، جوایز نقدی ارزنده ای دریافت می کنند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR