طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفند در کرمان اجرا می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۲۱ | مرتبط با : اخبار استان | 857 views

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: طرح ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی از ۲۵ اسفند اجرا می شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

سرهنگ حمید معین زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی حضور همکاران در سطح معابر بویژه در محل های آثار باستانی کرمان و محل های پرتردد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز به منظور حفظ حقوق شهروندان بصورت جدی در طرح نوروزی پلیس راهور دنبال می شود.

وی تاکید کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کلاه ایمنی و سوار کردن مسافر در قسمت بار در طرح های نوروزی پلیس راهور نیز بصورت ویژه بررسی می شود.

رییس پلیس راهور استان کرمان گفت: در حوزه برخورد با خودروی های فاقد بیمه نامه و خودروهای دارای نقص فنی نیز بطور جدی اقدام می شود.

وی بیان کرد: تیم های کنترل سرعت با استفاده از دوربین های کنترل تصویری، مسایل ترافیکی را رصد کرده و در مورد رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز درباره مسافرت های نوروزی و کاهش تلفات دستوراتی فرموده اند که اگر برای سایر سازمان ها یک دستور باشد برای نیروهای فعال در راهنمایی و رانندگی یک فرمان است.

**لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی

معین زاده گفت: با توجه به اینکه سطح معابر شهری گنجایش حجم گسترده وسایل نقلیه را ندارد لازم است شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی توجه بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: از ابتدای اسفند ماه حضور تیم های گشتی و عوامل پیاده راهنمایی و رانندگی در معابر شهری افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: جریمه کردن هدف پلیس راهنمایی و رانندگی نیست بلکه هدف تسهیل عبور و مرور است.

**خسارت های جانی تصادفات فوتی قابل جبران نیست

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: بروز تصادفات علاوه بر خسارت های مالی، خسارت های جانی در پی دارد که قابل جبران نیستند.

وی عدم توجه به جلو با ۳۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۲۴ درصد را از علل وقوع تصادفات در شهرهای استان کرمان ذکر کرد.

وی گفت: امسال ۴۰ درصد تلفات تصادفات در حوزه درون شهری استان کرمان مربوط به عابران پیاده بوده است.

معین زاده افزود: حوزه اعمال قانون در مورد تخلفات حادثه سازی که موجب کسر نمره و ضبط گواهینامه می شود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی اگر فردی به جریمه خود اعتراض دارد در مرحله اول می تواند به پلیس +۱۰ مراجعه کند و در صورت عدم رسیدگی می تواند به راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به اعتراض خود شوند.

وی گفت: کمیته رسیدگی به اعتراضات جریمه های رانندگی را در هفت شهرستان راه اندازی کرده ایم و در ۱۱ ماه امسال به دو هزار و ۷۳۹ اعتراض رسیدگی شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: ۱۱ ماه امسال تعویض پلاک و نقل و انتقال ۸۵ هزار دستگاه خودرو، نقل و انتقال یا تعویض پلاک ۹ هزار موتورسیکلت، شماره گذاری هشت هزار و ۷۳۷ دستگاه موتورسیکلت و شماره گذاری ۳۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه نوشماره و صدور ۴۸ هزار جلد گواهینامه انجام شده است.

وی تصریح کرد: اسقاط ۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو، افزایش ۱۴ درصدی آموزش در مدارس، افزایش ۲۵ درصدی آموزش در مهدکودک ها و آموزش ۸۵ درصدی موتورسیکلت سواران از دیگر اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جاری بوده است.

وی به ضبط ۳۷۵ جلد گواهینامه در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه توقیف خودروهای دارای بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه نیز در سال جاری با دو هزار و ۸۹۳ خودرو برخورد شده است.

معین زاده بیان کرد: بیشترین مبلغ جریمه در سال جاری مربوط به یک خودروی سواری با ۶۰ میلیون ریال جریمه بوده است.

**برخورد ویژه پلیس راهور با خودروهای دارای شیشه دودی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در ادامه گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای دارای شیشه دودی به صورت ویژه برخورد می کند.

وی یادآور شد: براساس دستورالعمل های موجود، شیشه دودی باید به نحوی باشد که از بیرون داخل خودرو دیده شود که در صورتی که این امر حاصل نشود، علاوه بر جریمه، فرد باید در محل نسبت به رفع شیشه دودی خودروی خود اقدام کند.

**برنامه های سال آینده پلیس راهور

معین زاده گفت: براساس هدف گذاری های انجام شده، کاهش ۱۰ درصدی تلفات، افزایش ۲۰ درصدی فرهنگ ترافیکی، نهادینه کردن حرکت بین خطوط و کاهش زمان رسیدگی به محل حادثه های رانندگی از جمله برنامه های سال آینده پلیس راهور است.

وی اضافه کرد: در سال جاری دو دوره استانداردسازی رفتار کارکنان راهنمایی و رانندگی در تهران برگزار شده است و تلاش می شود این دوره ها سال آینده در کرمان برگزار شود.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR