فرماندار کرمان: پروژه مسکن مهر فرسایشی شده است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 811 views

فرماندار کرمان گفت: با وجود تلاش های زیاد در پروژه بزرگ مسکن مهر، به دلیل طولانی و فرسایشی شدن پروژه گاهی که پرونده مسکن مهر را ورق می زنیم احساس خوب و رضایت بخشی به انسان دست نمی دهد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمد علی توحیدی در جلسه تعاونی های مسکن مهر این شهرستان در محل فرمانداری افزود: هرچند کار بسیار بزرگی انجام شده ولی به نسبت انتظار و همچنین جمعیت مرتبط با آن، رضایت و بهره ای که باید حاصل شود بدست نیامده و دلیل اصلی آن طولانی شدن پروژه است.

وی گفت: اگر در ۱۰۰ سال گذشته تقریبا صدهزار واحد مسکونی در کرمان ساخته شد، در پنج سال گذشته تنها در پروژه ساخت مسکن مهر حدود ۲۰ هزار مسکن در کرمان احداث شده و این یعنی ۲۰ درصد کل ساخت و سازی که در ۱۰۰ سال در کرمان انجام شده و این رقم بسیار بزرگی است لکن آن بازدهی و رضایت مورد انتظار را در پی نداشته است.

وی تصریح کرد: ساخت مسکن مهر، پروژه بزرگی بود که با هدف خدمت به مردم آغاز شد و ارتباطی با آمد و رفت دولت ها ندارد اینکه کسی بخواهد به بهانه اینکه کار مربوط به دولت پیش است از زیر کار شانه خالی کند صحیح نیست.

فرماندار کرمان افزود: این کار مربوط به نظام است و انجام درست آن رضایتمندی مردم نسبت به نظام را افزایش می دهد.

وی گفت: ۳۸ هزار مسکن مهر در استان کرمان ساخته شده که ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد آن مربوط به شهرستان کرمان است و یعنی ۵۰ درصد کاری که در کل استان باید صورت می گرفت برعهده شهرستان کرمان گذاشته شده است.

وی گفت: کل قراردادهای شهرستان کرمان ۱۹ هزار و ۱۸۵ مورد بوده که تاکنون ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد پی سازی، ۱۸ هزار و ۱۱۱ مورد اسکلت سازی، ۱۷ هزار و ۵۸۹ مورد به مرحله اتمام سقف، ۱۷ هزار و ۹۹ مورد سفت کاری، ۱۳ هزار و ۲۷۲ مورد نازک کاری، هشت هزار و ۸۷۶ مورد ساخت کامل، هفت هزار و ۴۷۷ مورد اخذ پایان کار، هزار و ۹۰۹ مورد در مرحله فروش اقساطی و سه هزار و ۲۶۸ مورد هم بتدریج در حال فروش اقساطی است.

توحیدی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۰ درصد از کل کار پروژه مسکن مهر به انجام رسیده است گفت: قسمت اعظم کار انجام شده و فقط ۲۰ درصد آن باقی مانده، لذا مسوولان و دست اندرکاران باید همت و از طولانی شدن بیشتر آن جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: باید زمانی را برای اتمام کامل کار در نظر گرفت و متعهد شد که تا آن زمان کار بصورت کامل تحویل و پرونده مسکن مهر بسته شود.

فرماندار کرمان گفت: زیبنده نیست که مالکین این خانه ها به خاطر مشکلاتی که براحتی قابل حل شدن است مدت ها منتظر بمانند و دایم در پی فرصتی باشند تا آنها را به مسوولان مختلف انتقال دهند.

وی تصریح کرد: با اتمام این ۲۰ هزار مسکن، حدود ۶۰ هزار نفر صاحب سرپناه مطمئن و ایمن می شوند لذا سعی شود تا مشکلاتی که در مسیر عدم تحقق آن وجود دارد به طور کامل مرتفع شود.

فرماندار کرمان گفت: باید تلاش کرد خدمات شهری، راه، فضای سبز، مدرسه، کلانتری، خدمات زیربنایی آب، برق و گاز آنها در کوتاهترین زمان ممکن انجام و به این ترتیب مشکل تعداد زیادی از شهروندان برطرف شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR