فرماندار کرمان: ۹۳۷ هکتار زمین رفع تصرف شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۰۷ | مرتبط با : اخبار استان | 694 views

فرماندار کرمان گفت: تاکنون ۹۳۷ هکتار در قالب یکهزار و ۳۰۴ قطعه زمین رفع تصرف شده است و این روند ادامه دارد.

محمدعلی توحیدی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: برخورد با حاشیه نشینی سال گذشته در پی بازدید استاندار کرمان از مناطق حاشیه نشین در دستور کار قرار گرفت و این طرح با جدیت دنبال شده است.

وی با اشاره به ضرر و زیان های حاشیه نشینی گفت: سال ۹۲ بیش از ۱۵ میلیارد ریال در مناطق حاشیه نشینی شهر کرمان برق غیر مجاز مصرف شده است.

فرماندار کرمان ادامه داد: نبود نظارت مستمر بر زمین و ساخت و ساز و تفکیک غیرقانونی اراضی کشاورزی از دلایل شکل گیری حاشیه نشینی است.

وی گفت: در راستای برخورد با حاشیه نشینی ۳۱ نقطه از شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

توحیدی اضافه کرد: صدها نفر ساعت کار انجام، اراضی ها دولتی و غیره تفکیک و تعداد قطعات نیز مشخص شد.

وی گفت: یکهزار و ۵۳۹ هکتار زمین در قالب ۹ هزار و ۹۰۳ قطعه شناسایی شده که از این میزان بیش از ۴۳۰ هکتار آن اراضی دولتی هستند که باید حفظ می شد.

فرماندار کرمان بیان کرد: برای اجرای طرح های عمومی اما از ۲۸ اردیبهشت سال جاری با تاکید استاندار و حمایت دستگاه قضایی و انتظامی مقابله با حاشیه نشینی بصورت جدی وارد مرحله عملیاتی شد.

وی افزود: این مبارزه با حاشیه نشینی نتیجه همکاری همه دستگاه های اجرایی است که وارد میدان شدند و امروز یک کار بسیار ماندگاری در این بخش صورت گرفته است.

توحیدی با اشاره به احداث کمربند سبز شهر کرمان گفت: این کمربند که ۷۰ کیلومتر طول دارد مانع از پیشروی شهر می شود که در دو قطعه ۱۲ کیلومتر از آن در حال اجراست.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR