فضای کنونی یک فرصت برای فعالیت جوانان است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۰۳ | مرتبط با : اخبار استان | 638 views
فضای کنونی یک فرصت برای فعالیت جوانان است

سعید الله بداشتی روز یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی جوان در کرمان افزود: انتقاد، کمبود و کنایه وجود دارد ولی آنچه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد سپاس است و اگر قرار باشد به نیمه خالی لیوان نگاه کرد متوجه می شویم شکر نعمت را به جا نمی آوریم.

وی گفت: فرصت هایی که امروز ایجاد شده نتیجه تلاش های همسالان ما در چند سال اخیر است و بیانات رهبر معظم انقلاب بسیار کمک کرد.

وی افزود: فعالیت هایی که جوانان امروز با روحیه انجام می دهند در گذشته با یاس همراه بود و اگر تلاش نکنیم دستمزدی هم نمی گیریم.

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری بیان کرد: امروز اگر بخواهیم نتیجه شهد شیرین ۲۴ خرداد ۹۲ را بیش از این بچشیم ناچار و ناگزیریم راه فعالیت و در صحنه ماندن را خود جستجو کنیم، اگر روزنه کوچکی از یک نور دیدیم آن را قدر بدانیم و با سعی تلالو آن را بیشتر کنیم.

وی گفت: یکی از بهترین راه های حضور جوانان در عرصه اجتماعی و به ثمر رسیدن فعالیت های اقتصادی، فعالیت و استفاده از فرصت هاست.

الله بداشتی افزود: جوانان کرمانی با ظرفیت های زیاد این منطقه باید الگوی توسعه و حرکت به سمت توسعه اقتصادی سایر استان ها باشند و پتانسیل های اقتصادی، ظرفیت های کارآفرینی و سرمایه گذاری در منطقه کرمان نشان از این دارد که می تواند جوانان کرمانی را به الگوهای کارآفرینی و توسعه مندی کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه سه منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی به مراتب از منطقه آزاد کارایی بیشتری دارد، زیرا کارکرد آن خاص اقتصاد است.

وی گفت: برنامه ای برای اینکه جوانان را در مسیر توسعه قرار دهیم مطرح شده و این است که بتوان در هر منطقه آزاد ۲۰۰ متر زمین به جوانان فعال داد، در شرایطی که هزینه اضافی برای کارآفرین نداشته باشد و همچنین در راه تبدیل به سود به آنان کمک کنیم و این طرح به رویت آقای ترکان رسیده است.

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه باید فضای کارآفرینی را در جامعه رونق داد، گفت: مسایل اقتصادی با مسایل فرهنگی عجین هستند و باید با برپایی نشست و فعالیت های دیگر این باور را به جوانان فهماند که بدون پول می توان به فعال اقتصادی تبدیل شد و همچنین خود اتکایی را فرهنگ سازی کرد.

وی رمز این کار را خلاقیت خواند و افزود: در دنیای غرب سرمایه دار و فرد خلاق با هم در جهت ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی همکاری می کنند.

الله بداشتی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغل بدون کارشناسی دقیق در سال های آخر دولت قبل به وجود آمده است که دولت اکنون توان این ظرفیت و بر اساس آن بزرگ شدن بدنه خود را ندارد و بار آن به دوش رییس جمهوری است.

وی گفت: منطقه اقتصادی بوشهر و جاسک راه اندازی می شود و راه اندازی مناطق دیگری در کشور در دستور کار است.

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری با تسلیت درگذشت دکتر سید صادق طباطبایی افزود: وی یکی از راویان انقلاب در پاریس، نجف و در تهران و در کنار امام راحل بودند.

وی گفت: مرحوم دکتر طباطبایی نمونه جوانانی بود که حضرت امام (ره) به او اعتماد کرد و خارج از کشور تحصیل کرد و در پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشت.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR