مدارس کشور با مشارکت خیرین یک نوبت شده است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۸/۱۱ | مرتبط با : اخبار استان | 764 views

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: مدارس کشور با مشارکت خیرین مدرسه ساز از چهار نوبت و ۲ نوبت بودن در ۲۰ سال گذشته به یک نوبت تبدیل شده است.

محمدرضا حافظی روز یکشنبه در اولین همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان شهربابک افزود: مردم با عشق در مدرسه سازی که سود آن مشهود است سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: سال ۱۳۸۸ سرمایه گذاری دولت در بخش مدرسه سازی ۳۸۶ میلیارد تومان بوده است در حالی که خیرین مدرسه ساز ۷۴۰ میلیارد تومان در این کار مقدس سرمایه گذاری کردند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند همه کشور باید مدرسه شود بیان کرد: اولین خیر مدرسه ساز کشور امام راحل بود که امروز به برکت فرمایش آن بزرگوار در تمام روستاهای کشور و سراسر ایران اسلامی آثار مدرسه سازی و برکت خیرین مشهود است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، یکی از اولویت های این مجمع را مدرسه سازی در محل مسکن مهر عنوان کرد و گفت: با توجه به اختصاص نیافتن فضای آموزشی در واحدهای مسکن مهر مدرسه سازی در این سایت ها از اولویت های مجمع است.

وی اظهار کرد: مردم حین تحریم اقتصادی بیش از گذشته برای مدرسه سازی سرمایه گذاری کردند که باعث شد مجمع خیرین ایران به همراه وزیر آموزش و پرورش برای ارایه گزارش به توکیو دعوت شود و افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی و الگویی برای کشورهای جهان است.

حافظی از دیگر فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز را تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی و تقویت زبان فارسی بین ایرانیان خارج از کشور نام برد.

وی با اشاره به دیدار مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار فرمودند مجمع خیرین پدیده بزرگی در کشور بعد از انقلاب اسلامی است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان هم گفت: شایسته ترین راه برای رسیدن به قرب الهی مدرسه سازی است زیرا این دانش آموزان، مسوولان آتی و آینده سازان کشور هستند.

ماشاء الله حسنی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به مدرسه سازی نیست پس خیرین باید یاری رسان باشند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۸ تاکنون ۶۰۰ پروژه خیرین در قالب سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس و ۱۴۰ سالن چند منظوره در استان کرمان اجرا شده است.

وی گفت: ۳۰ درصد مدارس استان کرمان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

در این این آیین از خیرین مدرسه ساز شهرستان شهربابک تجلیل شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR