مردم کرمان به دیدار رهبری می‌روند؟
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 773 views

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر را تبریک گفت.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه‌ی شورای عمومی در سال ۹۴ اظهار امیدواری کرد: اعضای شورا با هم‌کاری سایر نهادها به‌ویژه شهرداری، همانند سال گذشته خدمات قابل توجهی به شهروندان ارایه کنند.

آسیب‌های حضور بدون چارچوب زنان در جامعه
حجت‌الاسلام محمد ربانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز سال‌روز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر را تبریک گفت.
وی با بیان این‌که هر یک از خانم‌های عضو شورای شهر کرمان دارای جایگاه والایی هستند و الگوی این خواهران عزیز نیز حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است، به بیان روایتی از حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) پس از ازدواج دختر گرامی‌شان، فرمودند: «وظایف داخل خانه بر عهده‌ی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و کارهای خارج از خانه بر عهده‌ی حضرت علی (علیه‌السلام) است» که حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) فرمودند: «من از این تقسیم‌بندی کارها و واگذاری کارهای داخل خانه خوش‌حال شدم.»
ربانی در همین رابطه به حضور زن در متن جامعه با شکل امروزی اشاره و تصریح کرد: آن چیزی که امروز از حضور زن در جامعه‌ی ایرانی مشاهده می‌کنیم، جز آسیب بر بنیان خانواده، چیز دیگری در پی ندارد.
وی افزود: وضعیت جامعه نگران‌کننده است و همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه کمیسیون فرهنگی شورا باید در این زمینه به شکل جدی ورود کند.
وی ادامه داد: به‌دلیل حضور بدون چارچوب خانم‌ها در جامعه، شالوده‌ی خانواده‌ها متزلزل شده است.
ربانی در ادامه، خواستار انجام مجدد دیدارهای مردمی شد که در این خصوص مقرر شد اعضای شورا بر اساس اولویت‌بندی در شنبه‌ی آخر هر ماه، یکی از محله‌های شهر کرمان را مورد بازدید قرار دهند و با مردم آن محله دیدار و گفت‌و‌گو کنند.
هم‌چنین مقرر شد پنج‌شنبه‌ی آخر هر ماه توسط اعضای شورا از پروژه‌های شهری بازدید شود.

برگزاری نمایشگاه دست‌آوردهای بانوان؛ از ۲۴ فروردین
در ادامه، رؤسای کمیسیون‌ها به بیان آخرین مصوبات هر کمیسیون پرداختند.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی با اشاره به حضور «حجت‌الاسلام حسینی» معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در این کمیسیون گفت: امسال مقرر شد برنامه‌های هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام زن با هماهنگی و هم‌کاری تمام دستگاه‌های مربوط برگزار شود که در این راستا تبلیغات شهری این برنامه‌ها به عهده‌ی شهرداری گذاشته شد.
وی افزود: شهرداری برای امسال برنامه‌های گسترده‌ی ورزشی برای بانوان در دستور کار دارد؛ ضمن این‌که در اختیار گذاشتن مدارس برای ورزش بانوان با جدیت پی‌گیری می‌شود.
ایرانمنش هم‌چنین از برگزاری «نمایشگاه دست‌آوردهای بانوان» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق از ۲۴ فروردین خبر داد.
وی در ادامه، خواستار تقدیر از ورزش‌کاران نخبه و کسب‌کنندگان رتبه‌های ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف شد که در این خصوص مقرر شد کمیته‌ای برای مشخص‌کردن افرادی که قرار است مورد تقدیر قرار گیرند، با حضور برخی از اعضای شورا تشکیل شود.
ایرانمنش به راه‌اندازی «بانو‌سرا»های مختلف در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: اولین «بانو‌سرا» شنبه‌ی هفته‌ی آینده در خیابان «شفا» افتتاح خواهد شد.
در ادامه، علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه به بیان آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت.

ارایه‌ی برخی برنامه‌های هفته‌ی سلامت
ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم در این نشست شعار هفته‌ی سلامت را «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» دانست و به تبیین برنامه‌های این هفته پرداخت.
وی افزود: در این هفته که از اول اردیبهشت آغاز می‌شود، با مشارکت سایر نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی کرمان برنامه‌های مختلفی در دستور کار است که از آن جمله «همایش اولیا و مربیان مدارس» با موضوع «غذای سالم» در خانه‌ی شهر است.
برپایی چهار چادر سلامت از جمله در پارک «مادر» برای ارزیابی سلامت جسمی بانوان از دیگر برنامه‌هایی بود که رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست به آن اشاره کرد.
معصوم‌زاده از راه‌اندازی چهار «بانو‌سرا» در سطح شهر خبر داد و گفت: اولین «بانو‌سرا» در خیابان «شفا» افتتاح خواهد شد؛ ضمن این‌که سه بانو‌سرای دیگر نیز در شهرک «پدر»، شهرک «افضلی‌پور» و یکی دیگر از نقاط شهر کرمان در حال احداث است.
وی افزود: در این بانو‌سراها خدماتی از جمله مشاوره، ازدواج آسان، همسریابی، فروش محصولاتی که با توانمندی بانوان در همان محل تولید می‌شود و آموزش‌های مختلف به‌صورت رایگان به بانوان ارایه خواهد شد.
معصوم‌زاده ادامه داد: برپایی کنفرانس خبری با عنوان «سهم تولی‌گری هر ارگان در میزان سموم محصولات کشاورزی»، کوه‌پیمایی عمومی و ارایه‌ی بسته‌های سلامت به افرادی که مسیر کوه‌پیمایی را تا انتها طی کنند و برگزاری مسابقه‌ی کتاب‌خوانی با اهدای جوایز نفیس از جمله دیگر برنامه‌های هفته‌ی سلامت است.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در راستای وظیفه‌ی نظارتی شورای اسلامی شهر کرمان، وضعیت جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفته که به‌زودی گزارش این بازدید در شورای عمومی ارایه خواهد شد.

تأکید بر ثبت روز «مسجد جامع» در تقویم رسمی و دیدار مردم کرمان با رهبری
کمال جوانمرد سخن‌گوی شورا و عضو کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست با بیان این‌که حس مطالبه‌گری مردم کرمان ضعیف است، گفت: برخی شهرهایی که در دوران مبارزات مردم برای پیروزی انقلاب در آن‌ها وقایعی رخ داده، توانسته‌اند این وقایع را به ثبت برسانند و بر همین اساس نیز در تاریخ خاصی مردم این شهرها به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.
وی افزود: ۲۴ مهرماه ۵۷ نیز یکی از روزهای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز مردم انقلابی کرمان اقدام به برپایی مراسم اربعین «شهدای ۱۷ شهریور» و سالگرد حاج‌آقا «صطفی خمینی» در مسجد جامع کرده بودند که عوامل رژیم پهلوی، مسجد جامع کرمان را به آتش می‌کشد و شماری از مردم کرمان شهید و مجروح می‌شوند.
جوانمرد ادامه داد: خواستار این هستیم که این روز، به‌عنوان روز «مسجد جامع» در تقویم رسمی کشور ثبت شود و به همین مناسبت نیز هر سال مردم کرمان به دیدار مقام معظم رهبری بروند.
در ادامه، حجت‌الاسلام ربانی با بیان این‌که این موضوع از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در حال پی‌گیری است، بیان کرد: در ۲۴ مهر ۵۷ حادثه‌ی بزرگی اتفاق افتاد و این حادثه تبدیل به شعار انقلاب شد، اما مردم کرمان قدر آن را نمی‌دانند.
وی افزود: حادثه‌ی ۲۴ مهر ۵۷ تأثیر به‌سزایی در بسیج مردم سراسر کشور در مبارزه با رژیم محنوس پهلوی داشت؛ چراکه سه اصل مهم مردم از جمله مسجد، قرآن و ناموس مردم مورد تعرض قرار گرفته بود.
ربانی با بیان این‌که کرمان دارای افراد بزرگی است که می‌توانند ثبت روز ۲۴ مهر ۵۷ در تقویم رسمی کشور و دیدار مردم کرمان با مقام معظم رهبری به مناسبت این روز را تا رسیدن به نتیجه پی‌گیری کنند، خواستار پی‌گیری جدی این مهم شد.
مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم ضمن تقدیر از اعضای کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان برای در دستور کار قراردادن این موضوع گفت: شورای اسلامی شهر کرمان هم باید با کمک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این موضوع را تا رسیدن به نتیجه دنبال کند.
در ادامه، جوانمرد به ۹ اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر کرمان اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای این روز شد.

برپایی همایش پیاده‌روی خانوادگی؛ ۱۲ اردیبهشت
صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست یاد شهید «مرتضی محمدباقری» از شهدای امنیت را که پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته به توسط اشرار مسلح به درجه‌ی رفیع شهادت نایل شد، گرامی داشت.
وی اظهار امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان همواره ره‌روی راه شهدا باشند.
زاهدی هم‌چنین به حضور «حجت‌الاسلام حسینی» معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: برپایی همایش پیاده‌روی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت با پخش مستقیم از شبکه‌ی سه و اهدای جوایز ارزنده، از جمله مواردی است که معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در این نشست مطرح کرد.
وی افزود: با توجه به این‌که ماه رجب و شعبان در پیش است، شهرداری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی را در اعیاد ماه رجب و شعبان در دستور کار دارد که از آن جمله برگزاری برنامه‌ای با عنوان «من محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) را دوست دارم» در ۲۷ رجب است.
زاهدی به موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه‌ی شهر هم اشاره کرد و با تأکید بر این‌که باید از گسترش این سکونت‌گاه‌ها و به تبع آن از گسترش شهر جلوگیری کرد، گفت: وجود این سکونت‌گاه‌ها موجب بروز آسیب‌های اجتماعی جدی برای شهر کرمان و شهروندان کرمانی می‌شود.
وی به جمع‌آوری متکدیان در ایام نوروز نیز اشاره کرد و از همه‌ی افراد و ارگان‌هایی که در این زمینه با شهرداری هم‌کاری کرده‌اند، به ویژه نیروی انتظامی تشکر کرد.
زاهدی به واقعه‌ی به آتش کشیدن مسجد جامع توسط عوامل رژیم پهلوی اشاره کرد و خواستار پی‌گیری مسئولان برای ثبت این روز در تقویم رسمی کشور و دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب شد.

ضرورت تدوین سند آسیب‌شناسی حمل و نقل و ترافیک شهر کرمان
زهرا لری نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست به حضور «عسکری» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: با توجه به مواردی که شهروندان به شورای اسلامی شهر منتقل می‌کردند، بررسی وضعیت سازمان تاکسیرانی ضروری بود.
وی با اشاره به اقدامات قابل توجهی که این سازمان در دستور کار دارد، بیان کرد: وضعیت ترافیک شهر کرمان روز‌به‌روز شرایط نامطلوب‌تری پیدا می‌کند، ضمن این‌که اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در بهبود این وضعیت نقش به‌سزایی دارند؛ بنابراین، تأکید شد تا «سند آسیب‌شناسی حمل و نقل و ترافیک شهر کرمان» هرچه سریع‌تر تهیه شود.
لری به موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم اشاره کرد و با بیان این‌که علی‌رغم سهمیه‌ای که در این خصوص به کرمان واگذار شده، رانندگان تاکسی از خودرویی که برای این منظور در نظر گرفته شده استقبال نکرده‌اند، گفت: سازمان تاکسیرانی در حال پی‌گیری موضوع است.
وی هم‌چنین به تعامل سازمان تاکسیرانی با یکی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در جهت نوسازی و توسعه‌ی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با بانک منعقد شده تا برای خرید خودروی «ام‌وی‌ام» مبلغ ۲۴ میلیون تومان با سود چهار درصد و بازپرداخت ۴۵ ماهه به واجدین شرایط پرداخت شود.
راه‌اندازی آژانس‌های «وی‌آی‌پی»، ارایه‌ی آموزش‌های شهروندی به رانندگان تاکسی، اختصاص سبدهای حمایتی به برخی رانندگان تاکسی، اجرای فاز نخست تاکسی هوشمند و سامان‌دهی سرویس‌های مدارس از جمله دیگر مواردی بود که رییس کمیسیون خدمات شهری به آن اشاره کرد و گفت: در خصوص سامان‌دهی سرویس‌های مدارس، هرساله نزدیک مهرماه با عجله تصمیم‌گیری می‌شد که مقرر شد امسال این موضوع زودتر مورد بررسی قرار گیرد تا از آسیب‌هایی که برای خانواده‌ها و هم‌چنین ترافیک شهر در ایام بازگشایی مدارس ایجاد می‌کند، جلوگیری شود.

ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز شهر کرمان
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز بر نصب پل عابر پیاده حد فاصل پل «بازرگانی» تا سه‌راهی «جوپاری» تأکید کرد و گفت: ساکنان شهرک «پدر» در این مسیر برای عبور از عرض بزرگ‌راه با مشکل و خطر روبه‌رو هستند؛ بنابراین، نصب پل عابر پیاده در این مسیر ضروری است.
وی هم‌چنین با اشاره به آمار بالای کشته‌شدگان عابر پیاده، بر رفع هرچه سریع‌تر نقاط حادثه‌خیز شهر کرمان تأکید کرد.
ایرانمنش در ادامه، به بیان آخرین مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی پرداخت.
در این نشست هم‌چنین علی‌اکبر مشرفی کرمان و سعید گیلانی از دیگر اعضای شورا، خواستار ارایه‌ی نسخه‌ای از «طرح جامع ترافیک شهر» و آخرین مصوبات «طرح تفضیلی» که به تصویب کمیسیون ماده‌ی پنج رسیده است، به اعضای شورای اسلامی شهر کرمان شدند.
محمدرضا احمدی


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR