مشارکت شرکت گل گهر و مس در توسعه کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 841 views

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با شرکت‌های گل‌گهر و مس وارد مذاکره شده‌ایم تا برای توسعه عمرانی و فرهنگی شهر مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی چند ماه گذشته در مجلس با ترافیک کاری بالایی مواجه بودیم و باید رایزنی‌های گسترده‌ای در سطح ملی و استانی انجام می‌دادیم.

وی بیان داشت: علاوه بر اینکه معمولا در پایان سال بودجه‌ها و درآمدهایی در دولت حاصل و در روزهای آخر اسفند توزیع می‌شوند و هر استان باید برای جذب منابع از قبل رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع فرهنگیان سراسر کشور طی هفته گذشته عنوان کرد: ای کاش قبل از اینکه این مباحث ساماندهی شود با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وارد مذاکره می‌شدند و از فعالیت‌های صورت گرفته اطلاع پیدا می‌کردند.

زاهدی افزود: سند تحول آموزش و پرورش دارای زیرنظام‌های متعددی است که برای اجرای آن باید عملیاتی شود و درون یکی از این زیرنظام‌ها توجه به مسائل معیشتی و قشر فرهنگیان است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی از ابتدا جلسات متعددی با وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرایی کردن این سند و نظام رتبه‌بندی معلمان داشتیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی این مسئله در مجلس با تغییر دولت همزمان بود و بحثی مطرح شد که دولت قصد دارد، لایحه جامع و کاملی در این زمینه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه هدف ما اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان است، ادامه داد: اما طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس داده نشد و ما مجبور شدیم طرح دو فوریتی را ارائه دادیم و مقرر شد بعد از بودجه بررسی شود.

زاهدی گفت: مصوبه‌ای را در مجلس شورای اسلامی داشتیم مبنی بر اینکه بنگاه‌های اقتصادی که وابسته به برخی از نهادها بودند و تاکنون مالیات نمی‌دادند، موظف به پرداخت شدند تا مالیات دریافتی در خدمت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی اظهار داشتیم: شرکت‌های دولتی و بانکی را نیز موظف کردیم تا یک و دو درصد بودجه و هزینه‌های صرفه‌جویی خود را به آموزش و پرورش بدهند که معادل یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

تامین ۴۲۰ میلیارد تومان برای سیستم گرمایشی مدارس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین شرکت‌ ملی گاز موظف به پرداخت ۴۲۰ میلیارد تومان برای تامین سیستم گرمایشی مدارس با اولویت مناطق محروم شد.

زاهدی افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرانه دانش‌آموزی مدارس ومبلغی برای کودکان استثنایی و … تامین بودجه شد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصوب کرده تا از سال آینده حداقل یک درصد تولید ناخالص داخلی در پژوهش‌ها گذاشته شود و برای هزینه‌کرد آن نیز مکانیزمی تعریف شده است.

زاهدی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اجازه داده تا شرکت‌های دولتی و خصوصی که نیازهای جدی کاربردی دارند با مراجعه به دانشگاه و پژوهشگاه برطرف کنند و در مجموع ۱۰ درصد مالیات را در این زمینه به کار ببرند.

وی تصریح کرد: همچنین در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا اگر دو سال متوالی وزارتخانه‌ها خرید از داخل کشور انجام دهند، بخشی از مابه‌التفاوت آن را خارج‌ از شمول در دستگاه بگذاریم.

زاهدی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا صندوق‌های غیردولتی پژوهشی و فناوری ایجاد شود که دوباره شاهد رشد جدی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد باشیم.

مشارکت شرکت گل گهر و مس در توسعه کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت‌های صورت گرفته برای استان کرمان گفت: بودجه استان کرمان به ویژه در بخش عمرانی پایین است و سال قبل ۳۰۰ میلیارد تومان بود که رقم ناچیزی است.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با تامین اجتماعی اظهار داشت: تلاش داریم تا بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به بیمارستان فوق تخصصی در جنوب شرق تبدیل شود.

زاهدی بیان داشت: با شرکت‌های گل‌گهر و مس وارد مذاکره شده‌ایم تا برای توسعه عمرانی و فرهنگی شهر مشارکت کنند و یک مسئولیت اجتماعی برای آنها تعیین شود.

وی ادامه داد: مقرر شده تا گل‌گهر در بافت قدیم شهر سرمایه‌گذاری کند و برای تکمیل روند ساخت ساختمان جدید استانداری وارد کار شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ا‌ظهار داشت: توانستیم با پیگیری‌های مختلف مشکلات بازنشستگان فولاد، بیش از یک هزار میلیارد تومان برای این افراد بگیریم که البته حلال تمام مشکلات آنها نیست.

زاهدی عنوان کرد: برای رفع مشکل آب کرمان در میان مدت چاره‌ای نداریم غیر از اینکه چند حلقه چاه در اطراف را خریداری کنیم تا در تابستان سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب کرمان از صفارود با مشکل انتقال مواجه هستیم که باید ۳۶ کیلومتر تونل انتقال آب زده شود و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ایز دارد.

‌زاهدی گفت: در این رابطه جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو، استاندار کرمان، آب منطقه‌ای خواهیم داشت تا بخشی از این مشکل را با حضور بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

بودجه دانشگاه‌های کشور براساس سرانه دانشجویی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امسال بودجه جاری دانشگاه‌های کشور براساس سرانه دانشجویی بوده و آیتم‌های مختلفی در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان راور نیز مقرر شد تا مجتمع گل‌گهر بحث ایجاد کارخانه نورد و کک را اجرایی کند که در حال تهیه نقشه‌های آن است و امیدواریم نتیجه خوب و تحول اقتصادی برای این منطقه داشته باشد.

زاهدی با اشاره به اجرای برنامه‌های تحولی برای عتبات عالیات و قالیبافی کرمان و راور افزود: ۱۱ میلیارد تومان برای سد قدرونی و ۵۰۰ میلیون تومان برای آموزش و پرورش راور کمک گرفته شده و سیستم دیجیتال شهر و روستای راور نیز از سوی شرکت گل‌گهر و مس فراهم می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌ها اظهار داشت: ما باید روی بحث‌های زیربنایی از جمله راه‌آهن، فولاد، توجه به اقلیم‌های مختلف و … به اندازه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کردیم که به هیچ وجه تکیه بر نفت نداشته باشیم.

تبلیغات زودهنگام را خیانت در حق کشور می‌دانم

وی در مورد تبلیغات انتخاباتی زودهنگام بیان داشت: ورود از الان به فاز تبلیغاتی را خیانت در حق کشور و مردم می‌دانم، زیرا دستگاه‌های اجرایی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

زاهدی افزود: نباید دغدغه ما از کار و خدمت به سمت تبلیغات برود، فضای کشور آلوده می‌شود و در شرایطی که کشورمان دارد، ظلم بزرگی است.

وی تصریح کرد: قبول دارم که از قافله تبلیغات عقب هستم، زیرا از الان کار کردن را ظلم می‌دانم، آیا این کار برای استان پول می‌آورد، مذاکرات ما به جای حساسی رسیده و اگر فضای کشوری را دوقطبی کنیم بر مذاکرات تاثیر می‌گذارد.

زاهدی عنوان کرد: نباید با بیان این مسائل فضا را به سمت و سویی ببریم که بیگانگان سوء‌استفاده کنند، هستند افرادی که نمی‌خواهند هیچ گروه سیاسی در ایران رشد کند و به نتیجه برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این گلایه را از دولت داریم که از بازنشستگان در اتاق‌‌های فکر و از و تجربیات گرانبهای آنها استفاده شود، باید نسل جوان را به عرصه کار بیاوریم و نباید تکیه ما در کار اجرایی به بازنشستگان باشد.

منبع:فارس


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR