مشاور وزیر: نرخ بیکاری جوانان دو برابر نرخ بیکاری کل کشور است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۸ | مرتبط با : اخبار استان | 633 views

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری جوانان دو برابر نرخ بیکاری کل کشور است و همه باید تلاش کنیم و ببینیم چه اقدامی در این زمینه می توانیم انجام دهیم.

محمدرضا سپهری روز شنبه در جشن انقلاب ویژه جامعه کار و تولید استان کرمان افزود: عبادت و شکرانه نعمت انقلاب اسلامی ایران تلاش در زمینه اشتغال و ایجاد کار پایدار برای جوانان است.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ایران نمی توانیم نسبت به بیکاری جوان ها بی تفاوت باشیم زیرا بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی مانند اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی از همین مورد ناشی می شود.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه ها جمع بسیاری هستند و هر روز با توجه به کثرت دانشگاه ها به تعداد آنها افزوده می شود که باید برای اشتغال آنها فکری کرد.

سپهری با تاکید بر اینکه باید برای تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تلاش شود تصریح کرد: نجات اقتصاد کشور از شرایط کنونی وظیفه همه مسوولان در دولت تدبیر و امید است و همچنین دولت ارتباط سازنده با دنیا، احیای اخلاق و معنویت را جزء اولویت های کاری خود دارد.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور گفت: اگر در جهت تولید و بهبود فضای کسب و کار قدم هایی برداشته نشود، آسیب هایی که از این ناحیه به انقلاب وارد می شود کم نخواهد بود و امنیت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: برخی استان ها توانسته اند به توسعه مشاغل دانش بنیان کمک کنند زیرا مشاغل اکنون نسبت به مشاغل سنتی گذشته تغییر کرده و مبتنی بر آی تی، آی سی تی و پیشرفت تکنولوژی هستند که البته زمینه اشتغال را بیشتر فراهم کرده اند.

سپهری، بیان کرد: می توانیم در مشاغل حوزه خدمات مانند بازاریابی، بیمه، بهداشت، حمل و نقل و گردشگری ورود و درآمد بیشتری را برای مردم ایجاد کنیم.

وی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان خواست برای توسعه آموزش های مهارتی تلاش کند و گفت: آموزش های دانشگاهی به تنهایی پاسخگوی نیاز بازار کار نیست.

وی افزود: ما در تحریم ها هستیم و از نظر اقتصادی به تدبیر شایسته در این بخش نیاز داریم اما باید برای توسعه امنیت و فضای سرمایه گذاری کار کنیم.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور بیان کرد: ایجاد یک شغل کار ساده ای نیست و نیازمند سخت افزار و نرم افزارهایی است و در استان کرمان که کم آبی و خشکسالی وجود دارد باید ایجاد اشتغال در حوزه های خدمات و صنعت باشد تا راهگشای مشکلات جوان ها باشد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که فارغ التحصیلان دانشگاه ها در تعاونی ها و انجمن های تخصصی عضو شوند و در رشته های مشابه انجمن های تخصصی تری تشکیل دهند و برای ایجاد اشتغال خود تلاش کنند.

سپهری، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، صندوق مهر امام رضا (ع) نیز می توانند در این صحنه حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه سعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد رفاه برای مردم بوده است، بیان کرد: امسال هشت میلیون دفترچه بیمه سلامت توسط بیمه و وزارت صادر شده و افراد بسیاری زیر پوشش بیمه های درمانی قرار گرفتند.

وی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: حفظ وحدت، همدلی و تبعیت از ولایت فقیه شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی است و برای اینکه راه را گم نکنیم باید بدانیم با چه چراغی حرکت کنیم.

سپهری اظهار کرد: توطئه ها علیه نظام زیاد بوده و انقلاب توانسته از آنها پیروز و سربلند بیرون آید و پیشرفت های بزرگی در زمینه نانو تکنولوژی، سلول های بنیادین و علوم پزشکی بدست آورده و رتبه های بالایی داریم.

وی گفت: عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن کسب روزی حلال و کار و تلاش است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR