معاون استاندار کرمان: رسانه باید توان تحلیل و پیش بینی داشته باشد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۱۷ | مرتبط با : اخبار استان | 712 views
معاون استاندار کرمان: رسانه باید توان تحلیل و پیش بینی داشته باشد

حمید ذکاء اسدی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان افزود: دولت رسانه خاصی ندارد و تنها نقطه امید و بازوی رسانه ای و تبلیغاتی آن خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران است.

وی بیان کرد: اگرچه سایر رسانه ها نیز در پوشش اخبار دولت همراه هستند اما هریک از آنها سیاست های خود را دارند و نوع نگرش شان به مسائل از دریچه نگاه تشکیلاتی و سازمانی آنهاست.

وی از استاندار کرمان به عنوان مدیر جهادی یاد کرد و گفت: آقای رزم حسینی ۲۴ ساعت کار می کند زیرا معتقدیم کار برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید بدون وقفه و شبانه روزی باشد.

معاون استاندار کرمان افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید در این زمینه همراه و کمک استاندار و سایر حوزه های دولتی باشد و ایده ها، ابتکارات، تحلیل هایی را ارایه دهد که به روند خدمت رسانی به مردم و توسعه استان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه برای تشکر و خسته نباشید به خبرنگاران ایرنا در این مرکز حضور یافته است گفت: ایرنا کرمان دوره گذار سختی را به لحاظ کمبود نیروی انسانی پشت سر گذاشت اما به نظر می رسد مدتی است در حال جبران گذشته است، کار خوب می کند و پوشش اخبار را به خوبی انجام می دهد.

وی ادامه داد: البته نباید به شرایط فعلی راضی بود و باید همیشه نقطه بهتری را مدنظر داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

ذکاء اسدی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک خبرگزاری جمهوری اسلامی آن انتظار دولت را در استان برآورده کنیم و به نقطه رضایتمندی برسیم.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی، همدلی و همزبانی را مصداق آن دانست و بیان کرد: دولت واسطه ای بین خود و مردم می خواهد و رسانه است که می تواند خدمات دولت را به گوش مردم برساند و نظرات و خواسته های مردم را به ما منتقل کند.

معاون استاندار کرمان گفت: اگر بخواهیم همدلی بین دولت و ملت بوجود آید باید نوشته های ما به دلنوشته تبدیل شود تا همدلی بوجود آید.

وی اظهار کرد: ایرنا باید به گونه ای کار کند که در هر لحظه درک کند استاندار و دولت چه می خواهد و چه دغدغه های رسانه ای دارد و در آن زمینه کار کند.

ذکاء اسدی گفت: قلم در سرنوشت جامعه بسیار تاثیرگذار و نحوه نگارش و پردازش آن بسیار مهم است.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران منطقه پنج کشور در کرمان بیان کرد: موضوع افزایش اختیارات استانداران در این نشست مطرح و تاکید شد که این اختیارات باید متناسب با مسوولیت ها باشد.

وی گفت: امروز استاندار کرمان در ردیف استانداران تراز اول کشور محسوب می شود و همه پذیرفته اند اگر استاندار اختیاراتی نداشته باشد کار پیش نمی رود.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان اظهار کرد: ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان امضا شده که رقم اعجاب برانگیزی است.

وی گفت: تاکنون فقط پنج درصد این میزان اجرایی شده که علت آن نبود اختیارات کافی در استان از جمله برای صدور مجوزهای لازم است که البته همین میزان نیز بیشتر از اعتبار عمرانی چند سال استان می باشد.

ذکاء اسدی از ایرنا و سایر رسانه ها خواست موضوع افزایش اختیارات و موضوعات دیگر مطرح در استان را به بوته نقد و تحلیل بگذارند.

وی گفت: استاندار کرمان ایده هایی مانند مثلث توسعه اقتصادی، طرح توسعه ورزش، همیاران آب و سند امنیت غذایی را مطرح کردند که ایده ها و اقدامات بی نظیری است.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: برای ما مهم خدمت است و کسی که می تواند کار کند و در کار خود حرفه ای باشد فرق نمی کند اصولگرا یا اصلاح طلب باشد.

وی گفت: زمینه پیشرفت در ایرنا وجود دارد و بسیار امیدواریم این خبرگزاری بتواند به وظیفه و رسالت اصلی خود عمل کند.

وی ادامه داد: ایرنا باید ارزیابی کند که آیا اقدامات مورد رضایت قرار دارد یا خیر و اولویت ها را شناسایی کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان نیز گفت: وضعیت نیروی انسانی ایرنا کرمان بهبود یافته و با برنامه ریزی و اقدام سازمان مرکزی رو به تقویت است.

رسول محمد حسنی بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی طی دو سال اخیر از نظر ساختاری و خبری روند تحولی و تکاملی را پیش و نوعی عزم همگانی برای طی این مسیر در سازمان شکل گرفته است.

وی مطالبات رسانه ای مدیریت استان را با سیاست های جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی هم راستا دانست و گفت: تولید محصولات کیفی و تاکید بر اثرگذاری بیشتر از سیاست های محوری در این سازمان است.

وی افزود: دیدگاه ها و انتظارات مدیریت استان یک فرصت برای تحول در حوزه رسانه است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR