منابع و مصارف بانکی استان کرمان در سال ۹۳ اعلام شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 729 views
منابع و مصارف بانکی استان کرمان در سال 93 اعلام شد

حسن امیری روز پنجشنبه در چهارمین نشست هم اندیشی اقتصادی مقاومتی در حوزه پولی و بانکی در کرمان افزود افزود: ۵۷ درصد مصارف در بخش های مولد از جمله مسکن، کشاورزی و صنعت و معدن پرداخت شده، ۱۰ درصد قرض الحسنه، سه درصد صادرات و واردات و در جمع کل ۳۰ درصد در خدمات و بازرگانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از کل منابع شبکه بانکی استان ۱۸ درصد تسهیلات ارزان قیمت و مابقی گران قیمت است و از سوی دیگر قیمت تمام شده پول در هیچ بانکی کمتر از ۲۰ درصد نیست.

وی با اشاره به اینکه شبکه بانکی در سال گذشته آمار قابل قبولی را ارایه داده است تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره( استان کرمان در سال گذشته از لحاظ جذب منابع بانکی که همگی قرض الحسنه و چهار درصد بوده رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: مطالبات شبکه بانکی استان در سال گذشته به میزان ۱.۸۴ درصد نسبت به اسفند ۹۲ رشد داشته است.

*بانک تجارت ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیر شعب بانک تجارت استان کرمان هم در این نشست گفت: بانک تجارت در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی در استان پرداخت کرده است.

حسن مغویی نژاد افزود: در بخش وصول مطالبات بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوقات تعیین تکلیف و در بخش تسهیلات تکلیفی و تبصره ای و تعهدات بانک تجارت نیز بیش از ۸۰ درصد پرداخت شده است.

وی گفت: در بخش تسهیلات قرض الحسنه دو هزار و ۸۵۱ فقره هزینه تامین ازدواج، در بخش تهیه جهیزیه سه هزار و ۵۸ فقره، در زمینه رفع بیماری سه هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات، در زمینه رفع احتیاجات ضروری دو هزار و ۸۹۴ فقره تسهیلات و در بخش ودیعه مسکن دو هزار و ۷۶۱ فقره تسهیلات از سوی بانک تجارت استان کرمان در سال گذشته پرداخت شده است.

مغویی نژاد اظهار کرد: در بخش عتبات عالیات سه هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای دانشجویان و همچنین ۷۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه دو میلیون تومانی برای سفر عمره از سوی شعب این بانک در استان کرمان پرداخت شده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR