مواجه با چالش‌ سنگین مالی هستیم
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۰۶ | مرتبط با : اخبار استان | 666 views

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مواجه با چالش‌ سنگین مالی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تنها هشت درصد از اعتبارات دانشگاه هزینه‌های توسعه، تجهیزات و … را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر حقدوست صبح امروز در آیین گرامیداشت و تجلیل از پرستاران و بهیاران نمونه استان کرمان با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: از خیل کثیر و نعمتی که برای این خدمت معین شده است، راه خودمان را پیدا کنیم و مردم را از این نعمت‌ها بهره‌مند کنیم.

وی ادامه داد: شماتت‌ها نباید مانع حرکت ما و کاهش انگیزه شود؛ علامه طباطبایی در اواخر عمرشان می‌فرمایند، حاضرم تمام عبادات خود را بدهم برای اینکه شبی ثواب پرستاری از بیماری را ببرم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در حال حاضر سیستم سلامت استان کرمان و کشور و دانشگاه علوم پزشکی با چالش‌های مالی سنگینی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای امسال کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که تقریبا ۹۲ درصد آن پرسنلی است و تمام هزینه‌های دیگر شامل توسعه، تجهیزات و … هشت درصد را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این مشکلات قدرت مانور را به شدت می‌کاهد، افزود: از نظر منابع مالی و مدیریت مالی به شدت در مضیقه هستیم و مطالبه‌گری به حق مردم به ویژه با ورود بسته‌های حمایتی، دانشگاه را دچار مشکل می‌کند.

حقدوست ادامه داد: اذعان می‌کنیم آن‌گونه که باید از همه منابع به ویژه منابع انسانی به درستی استفاده نمی‌کنیم، مسائل متعدد دیگری در سیستم سبب می‌شود انرژی‌های منفی از انگیزه کاری بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پرستاران تایید کنند که اکنون با یک سال قبل مطالبات پرسنلی خیلی کم شده و براساس آمار کمترین مطالبه را در استان در مقایسه با سال‌های گذشته داریم.

حقدوست گفت: اگر چه حقوق واقعی افراد بیش از این است اما براساس قانون و مقررات بدهی‌های پرسنلی به حداقل رسیده و سعی کردیم که توزیع منابع انسانی به سمت عدالت و برابری برود.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانگاهی استان کرمان به سمت اصلاح با سرعت قابل ملاحظه‌ای حرکت کرده و اکثر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به سمت بهسازی و بازسازی رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پرستاران ما را در راستای اصلاح نرم‌افزارها کمک کنند، کاملا فشار کاری را درک می‌کنم و می‌دانیم با سعه‌صدر به درد مردم می‌رسید.

گفتنی است، در این آیین از حمید ثمره‌راد پرستار نمونه کشوری و توران بابایی بهیار نمونه کشوری در استان کرمان تجلیل شد همچنین از پرستاران نمونه استانی بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، مراکز درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تجلیل شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR