نعمت زاده: چشم انداز ما تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۰ | مرتبط با : اخبار استان | 700 views

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چشم انداز ما در سطح کشور تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است که در این زمینه برنامه ریزی شده تا به هدف مورد نظر برسیم.

محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه آهن اسفنجی بردسیر با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: تلاش می کنیم در چرخه تولید در حلقه هایی که عقب تر هستیم، این حلقه ها را به هم نزدیک کنیم و طرح های جدید را به سمتی سوق می دهیم که از لحاظ محیط زیست، آب و حمل و نقل سود بیشتری برای کشور داشته باشد.

وی گفت: برای ساخت و طراحی داخل در حوزه صنعت فولاد، عقب هستیم و تلاش می کنیم به نقطه ای برسیم که از تولیدات و تجهیزات داخلی بیشتر استفاده شود، زیرا کارخانه فولاد چیزی نیست که ما نتوانیم آن را در داخل کشور طراحی کنیم و بسازیم.

وی افزود: آهن اسفنجی از کمبودهای آهن ماست که امیدواریم اوایل سال آینده شاهد افزایش تولید در این بخش باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: تا اوایل سال ۹۵ کل زنجیره تولید فولاد تکمیل شود تا دیگر نیاز به صادرات مواد خام و گندله نداشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سنگ آهن در کشور مازاد بر بقیه زنجیره تولید بوده که به اجبار سنگ خام را صادر کردیم تا صنایع معدنی ما فعال نگه داشته شود اما تصمیم گرفته ایم صنایع بیشتری را فعال کنیم تا از صادرات سنگ خام جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید و صادرات تلاش های بسیاری انجام شده که نمونه بارز آن افتتاح همین کارخانه است که نمونه ای موفق از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایه همکاری استاندار، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و شرکت میدکو است.

وی با تقدیر از نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید سایر نماینده ها نیز از این نماینده یاد بگیرند و برای تلاش و توسعه حوزه کاری خود اقدام کنند.

نعمت زاده گفت: تلاش می کنیم زنجیره تولید معدنی را محکم کنیم تا از خام فروشی جلوگیری شود و این کارخانه نیز در همین راستا امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری از این واحدها شاهد جلوگیری از صدور سنگ خام خواهیم بود.

وی همچنین با تبریک دهه فجر گفت: در این دهه مبارک در خدمت افرادی هستیم که به قصد خدمت به هم پیوستند و امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش آنان هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز این کارخانه امیدی است تا سنگ آهن را به محصول نهایی و با ارزش افزوده بالا تبدیل کند.

معاون اول رییس جمهوری به همراه شماری از وزرا امروز دوشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی و عمرانی وارد کرمان شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR