نماینده فائو در ایران: این سازمان برنامه جامع آب را تدوین می کند
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 754 views

سرج ناکوزی روز دوشنبه در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۹۲ درصد مصرف آب ایران در بخش کشاورزی است افزود: فائو تنها سازمان بین المللی است که تخصص فناوری آب و جنگل را دارد.

وی بیان کرد: فائو در این خصوص در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز طرحی را در دست تدوین دارد.

وی گفت: سازمان فائو بر روی موضوع تغییر کشت که استاندار کرمان بدان اشاره کرد کار می کند و با توجه به تنوع و پیچیدگی مسایل تخصص و توان مورد نیاز در همه این مسایل را دارد.

نماینده فائو در ایران با اشاره به اینکه فائو از رویکرد پروژه محور به رویکرد برنامه محور در حرکت است افزود: ضمن اینکه به دنبال افزایش بهره وری هستیم باید به مسایل منابع طبیعی هم دقت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هدف این است که جوامع محلی ما توانی را پیدا کنند که از نظر اقتصادی به جایگاه خوبی برسند و در عین حال گونه هایی را برای کشت انتخاب کنند که هم معیشت آنان بگذرد و هم منابع طبیعی حفظ شود.

ناکوزی گفت: بنابراین اگر به پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته بنگریم می بینیم که در چارچوب خود خوب پیش رفته است.

وی افزود: اشتیاق مردم محلی در حمایت از پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب شده در شهرستان ریگان برای من تعجب آور بود و این نشان می دهد که این پروژه در توانمندسازی مردم و حفظ منابع طبیعی موثر بوده است.

وی گفت: در سفر دو روزه خود به کرمان خواستیم اطلاعاتی از فعالیت پروژه های در حال اجرا در این استان را کسب کنیم.

نماینده فائو در ایران، مشارکت و همکاری را کلید موفقیت در پروژه های توسعه پایدار ذکر کرد و افزود: با همه موارد استاندار کرمان در این طرح موافق هستم و خیلی برایمان مهم است که مواردی را که به عنوان چالش معرفی شدند پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: مشارکت بین همه دست اندرکاران در این پروژه دیده می شود و این مشارکت تنگاتنگ نشان می دهد رویکرد درست بوده است.

ناکوزی گفت: داشتن یک برنامه راهبردی و مداخلات فنی و بجا در این پروژه لازم است تا منجر به تقویت ظرفیت موجود شود.

وی ادامه داد: باور دارم همکاری و برنامه راهبردی در جهت نزدیک شدن دو پروژه همیاران آب و احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته در ریگان مهم است.

وی بیان کرد: این همکاری می تواند به شکل پایداری در پاسخگویی به چالش هایی که پیش روی مان است کمک کند.

نماینده فائو در ایران گفت: این سازمان آمادگی دارد به عنوان یک شرکت در کنار استان کرمان حضور پیدا کند.

وی افزود: در داخل سازمان فائو علاوه بر رسالت بین المللی تخصص بین المللی هم وجود دارد.

این سازمان مرداد سال ۱۳۹۰ پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته موسوم به (RFLDL) را با همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران و تسهیلات جهانی محیط زیست در ریگان استان کرمان و خراسان جنوبی آغاز کرد.

منطقه پایلوت در حال اجرا در ریگان به مساحت ۲۹۸ هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR