نماینده مجلس: جای صنایع تبدیلی در جنوب کرمان خالی است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۰۶ | مرتبط با : اخبار استان | 779 views

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در جنوب کرمان خالی است و باید در کنار ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه صادرات را نیز جدی بگیریم.

به گزارش ایرنا، فرج اله عارفی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری جنوب کرمان با حضور وزیر کشور افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای همسایه درخواست صادرات محصولات کشاورزی جنوب را دارند.

وی بیان کرد: بهره برداری از فرودگاه جیرفت عزم دولتمردان را نشان می دهد که با تلاش و همت خود این طرح را به سرانجام رساندند.

وی گفت: در حوزه کشاورزی سالانه ۴،۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که با همین شرایط می توان این آمار را به ۱۲ میلیون تن رساند و چشم انداز ما ۲۰ میلیون تن است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جنوب استان در حوزه معادن رتبه سوم ذخیره مواد معدنی را دارد که نیاز است برای فعالیت این بخش سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی با بیان این که از ۱۳ اقلیم موجود ۱۱ اقلیم در شهرستان جیرفت وجود دارد گفت: پیشینه کشاورزی جنوب کرمان بسیار زیاد است زیرا سال ۱۳۴۴ سازمان عمران با هدف تبدیل کردن جنوب به قطب کشاورزی راه اندازی شد و اکنون در بسیاری از تولیدات ما رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص داده ایم.

عارفی بیان کرد: چرا با گذشت این همه سال ما پیشرفت نکرده ایم و با وجود این همه منابع غنی هنوز فقر در منطقه حاکم است.

وی گفت: جای جنوبی ها در تصمیم گیری های استان خالی است و باید در این زمینه از مدیران جنوب هم استفاده شود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد افزود: ساز و کار توسعه همه جانبه جنوب با توجه به جمعیت و بعد مسافت و رفع عقب ماندگی ها استقرار این منطقه است که امیدواریم دولت تدبیر و امید با ایجاد این بستر امید را برای مردم جنوب فراهم کند.

وی با اشاره به تمدن کهن جیرفت خاطرنشان کرد: در زمینه استفاده از این ظرفیت به خوبی کار نشده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR