ولایتی: اجرای برجام آسان تر از مذاکرات نیست
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۸/۰۷ | مرتبط با : اخبار استان | 668 views
ولایتی: اجرای برجام آسان تر از مذاکرات نیست

علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: مذاکرات هسته ای از سال ۸۲ تا ۹۴ ادامه داشته است و مقام معظم رهبری در تمام ۱۲ سال بر کارهای هسته ای نظارت و مدیریت داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته ای آنها که مقابل ما بودند می خواستند مانع شوند که ایران دارای قدرت هسته ای نباشد ولو آنکه جمهوری اسلامی درها را باز گذاشته بود که بازرسان بیایند و ببینند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم.
وی گفت: در مذاکرات هسته ای آنها که خودشان مجرم اصلی هسته ای هستند مانع بودند اما با درایت مقام معظم رهبری و پیگیری مجریان از جمله دولت آقای روحانی کار به جایی رسید که برای اولین بار سازمان ملل حق هسته ای کشوری را تصویب کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه مذاکرات هسته ای فراز و نشیب زیادی داشته است گفت: مهمترین موضوع این بوده که طرف مقابل کاری می کرد که به اینجا نرسیم اما رسیدیم.
وی با تاکید بر اینکه اجرای برجام کار مهمی است افزود: انرژی هسته ای برای قرن ها باقی می ماند و اگر بدرستی استفاده شود از پاک ترین انرژی ها خواهد بود و در این رابطه باید از جوش هسته ای استفاده شود.
ولایتی درباره اوضاع منطقه و طرح برخی مسائل مبنی بر اینکه چرا ما باید در مسائل لبنان، سوریه و عراق دخالت کنیم نیز گفت: قطعا خاستگاه این نوع شبهه ها در خارج از مرزهاست و کسانی که در میانه جنگ حریف مسلمانان به پا خاسته نمی شوند، در رسانه ها القا می کنند که ما باید به گرفتاری های خود برسیم.
وی خاطرنشان کرد: کسی که این کار را ابداع کرده می داند که چگونه ما را از بقیه منطقه جدا کند.
وی گفت: کسانی که عمدی در بیان این مطالب ندارند شاید نمی دانند که ما برای تامین امنیت خود باید سنگرهایی را بیرون از مرزها ایجاد کنیم.
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران ۱۵ همسایه در آب و خشکی دارد و آیا می توان ساکت بنشینیم تا دشمن به پشت مرزهای ما بیاید.
وی با اشاره به اینکه وزیر سابق امور خارجه آمریکا در خاطرات خود گفته است که ما داعش را ایجاد کرده ایم گفت: داعش از نظر جنایتکاری گروهی بی نظیر و کم نظیر در تاریخ است و بلایی را به سر مردم آورده اند که مغول به سر مردم نیاورده است.
ولایتی افزود: آنها می گویند ما ائتلاف ضد داعش را داریم در حالی که به دنبال تجزیه سوریه و عراق هستند زیرا سوریه خط مقدم مقابله با صهیونیست بوده است.
وی گفت: فقط این نیست که از امنیت ملی خودمان حمایت کنیم و یکی از دلایل ما این است که اگر در حیاط خلوت اسرائیل نباشیم در حیاط خلوت ما خواهد بود.
وی گفت: اگر ما در خط مقدم جبهه هستیم یا از کسانی در این خط حمایت می کنیم ضمن آنچه دفاع از سرزمین اسلامی به ما القا می کند، دفاع از امنیت ملی خودمان نیز به شمار می رود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این حکومت با حکومت صدام ۱۸۰ درجه متفاوت است و آن زمان صدام ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت را برای ما به جا گذاشت و شهدا و جانبازان زیادی را داشته ایم که قابل شمارش نیست و این به دلیل این بود که حاکم عراق همراه ما نبود.
وی گفت: عراق این ظرفیت را دارد که اگر یک نفر تحت نظر غربی ها و آمریکایی ها در آن حاکم شود جنگی را علیه ما تحمیل کند و در حال حاضر متحدان ما در آنجا هستند.
ولایتی افزود: در مباحث پزشکی موضوع پیشگیری را بهتر از درمان می دانند و چه اشکال دارد از خطرهایی که بالقوه در اطراف وجود دارد، پیشگیری کنیم.
وی با بیان اینکه اگر ما به آنها کاری نداشته باشیم آنها با ما کار دارند اظهار کرد: آنها نمی خواهند حکومتی بر مبنای مبانی اسلامی وجود داشته باشد و الگویی برای دیگران شود.
وی گفت: اگر ما هم در چنین شرایطی کاری نکنیم آنها بیکار نخواهند نشست.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: کار منطقه کار مهمی است و کار امروز، دیروز و فردا نیست.
وی گفت: آنها با استقلال، مبانی اسلامی و اراده ارزش های اسلامی مخالف هستند و تا زمانی جمهوری اسلامی وجود دارد و استقلال داریم مخالف ارزش های اسلامی هستند.
ولایتی همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین المللی ابن هیثم و نور در کرمان از روز گذشته (چهارشنبه) افزود: این همایش با حضور صاحبنظران کشوری و بین المللی برگزار شد و اقدام مهمی برای شناسایی فرهنگ تمدن ایرانی و اسلامی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: این همایش فرصت خوبی برای افزایش خودآگاهی جوانان به شمار می رود تا بدانند اگر جلوتر از فرنگی ها در کار علم و فرهنگ نبوده ایم از آنها عقب تر هم نبوده ایم.
رئیس کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه بی خبری از فرهنگ و تمدن اسلامی جو غالب در دانشگاه ها و مراکز علمی ما بود گفت: کتاب حاوی نام یکهزار و ۱۰۰ ریاضیدان در دنیا به زبان فارسی ترجمه شده و بخش زیادی از این افراد ایرانی بوده اند که باید دید چند درصد از دانشگاهیان ما این افراد را می شناسند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۵۰ درصد کسانی که در فرهنگ و تمدن اسلامی نقش دارند، ایرانی و بیش از ۵۰ درصد نیز شیعه بوده اند.
علی اکبر ولایتی شامگاه سه شنبه برای شرکت در آیین افتتاح همایش بین المللی ابن هیثم و نور وارد کرمان شد.
این همایش امروز پنجشنبه در کرمان پایان می یابد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR