پورابراهیمی: باید زمینه فساد اقتصادی را بخشکانی
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 589 views

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه فساد اقتصادی در کشور را بخشکانیم و هرجا علائمی از رانت منجر به سوء استفاده وجود داشته باشد، باید حذف شود.

به گزارش روز دوشنبه دفتر نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی افزود: اقتصاد سالم، اقتصادی است که در آن زمینه های بروز فساد را از بین برد و اگر بخواهیم اقتصاد سالمی داشته باشیم باید نرخ ارز را تک رقمی کرده و تفاوت قیمت ها را از بین برد و گرنه هر روش دیگری، درصد فساد را کم می کند، اما ریشه آن را نمی خشکاند.

وی تصریح کرد: بدون شک افرادی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می کنند، مفسد فی الارض هستند و حکم اخلالگران نظام اقتصادی نباید کمتر از اعدام باشد.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه، اظهار کرد: در راه مبارزه با فساد اقتصادی نه تنها باید رانت را که منافع اقتصادی برخی در آن است از بین برد بلکه باید جلوی ایجاد رسوخ در امنیت ملی را نیز گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر فردی که مرتکب یک اختلاس مالی می شود دو جرم بزرگ مرتکب شده است، افزود: در مرحله نخست کلاهبرداری و برای خود انتفاع اقتصادی فراهم می کند و دوم فضا را به سوی عدم اعتماد عمومی به سوی کارگزاران نظام سوق می دهد.

وی گفت: جرم دوم ده ها برابر بالاتر از جرم اول است و متاسفانه برای آن جریمه ای در نظر گرفته نشده و جریمه هایی هم که موجود است بازدارنده نیستند.

پورابراهیمی تاکید کرد: مخلان در نظام اقتصادی، اقتصاد دولت را به سمت انزوا پیش می برند که آن انزوا، عدم اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: بالاترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران همین اعتماد ملی است و کسی که فساد می کند، خواسته یا ناخواسته با این مساله بازی می کند.

وی تصریح کرد: به نظر من میزان مجازات ها با جرم همخوانی ندارد و فردی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می کند دو خیانت می کند که یکی کلاهبرداری و دوم خدشه دار کردن اعتماد مردم به نظام است و حکم این خدشه را باید اعدام تعیین کنیم.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR