پژوهشکده ارتباط صنعت با دانشگاه در کرمان تشکیل شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۱۰ | مرتبط با : اخبار استان | 761 views
پژوهشکده ارتباط صنعت با دانشگاه در کرمان تشکیل شد

عبدالحمید جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارما با اشاره به اینکه یک کار واقعی انجام شده است افزود: این پژوهشکده به هیچ عنوان از دولت حقوقی دریافت نمی کند و یک پژوهشکده تقاضا محور واقعی است.

وی از این اقدام به عنوان یک پایلوت خوب در سطح کشور نام برد و گفت: کرمان طرح های پژوهشی بسیار خوبی را در تاریخ ایران ارایه کرده که این طرح هم می تواند یکی از گره ها را باز کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر بیان کرد: ما سعی کرده ایم با نظر کارشناسان اساسنامه ای را برای ارتباط دانشگاه با صنعت بنویسیم و به این جمع بندی رسیده ایم که مدیریت ما باید مشترک باشد و این امری معقول است.

وی گفت: این کار را شاید اولین بار در ایران انجام داده و یک هیات امنای مشترک را به وجود آورده ایم.

وی افزود: اعضای هیات امنا حکم دریافت می کنند و دارای شخصیت حقوقی می شوند.

مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: مدیریت های ما در این هیات امنا باعث شده است پژوهش ها به صورت متمرکز انجام شود و موازی کاری صورت نگیرد.

وی افزود: به طور کلی یک حلقه مفقوده در ارتباط دانشگاه با صنعت وجود داشته و از این نشات می گیرد که نوعی مدیریت مشترک وجود نداشته است.

جعفری گفت: برای برقراری این ارتباط ابتدا باید ساختارسازی کرد و سپس هوشمندی ها را پای کار بیاوریم تا مشکلات آن در آینده گریبانگیر ما نشود.

وی افزود: موضوعی که همه مسوولان اجرایی بر آن واقف هستند این است که در نوشتن قانون و قاعده ها برخی موارد نادیده گرفته شده است و همین موارد محل افت می شوند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR