پیکر جان باخته کرمانی فاجعه منا تشییع شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۷/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 864 views
پیکر جان باخته کرمانی فاجعه منا تشییع شد

پیکر مهاجر الی الله حجت الاسلام مصطفی مرتضایی مقدم امروز سه شنبه از محل حسینیه ثارالله شهر کرمان تا چهارراه فلسطین تشییع و سپس در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
مرحوم مرتضایی مقدم روحانی کاروان جانبازان اعزامی از بنیاد شهید استان تهران به عربستان بود که پیکر وی بنا به درخواست خانواده خود در شهر کرمان تدفین شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جانشین رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق، فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، جمعی از مسوولان استان و قشرهای مختلف مردم در این آیین حضور داشتند.
دوم مهرماه مصادف با عید قربان، چندین هزار نفر از زایران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا شده بودند، به علت انسداد مسیر و تجمع بیش از حد جان خود را از دست دادند.
۴۶۴ نفر از این جان باختگان، زایران ایرانی بودند که هنوز از سرنوشت ۳۶ نفر آنها اطلاعی در دست نیست.
۲ هزار و ۳۹۶ زائر امسال در قالب ۱۸ کاروان از استان کرمان به عربستان اعزام شدند و یک زائر از این تعداد از شهرستان رفسنجان در فاجعه روز پنجشنبه دوم مهرماه در سرزمین منا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
پیکر محمدحسین زینلی روز پنجشنبه بیست و سوم مهرماه با حضور جمعی از مسوولان و مردم در رفسنجان تشییع و در گلزار شهدای عباس آباد این شهرستان به خاک سپرده شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR