کرمان تولیدکننده ۵۰ درصد ذغال‌سنگ کشور است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۶/۰۵ | مرتبط با : اخبار استان | 788 views

مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ استان کرمان گفت: ۵۰ درصد تولید ذغال‌سنگ کشور را کرمان بر عهده دارد.
کرمان تولیدکننده ۵۰ درصد ذغال‌سنگ کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ایرج فلاح صبح امروز در آیین افتتاح دومین کنگره ملی ذغال‌سنگ ایران با اشاره به تجربه ۵۰ ساله شرکت ذغال‌سنگ کرمان در اکتشاف، استخراج و فرآوری اظهار داشت: ۵۰ درصد تولید ذغال‌سنگ کشور را کرمان بر عهده دارد.

وی بیان داشت: استان کرمان در ناحیه کویری و کم‌آب قرار دارد، اما تنوع طبیعت کرمان ازجمله ویژگی‌هایی است که در جهان بی‌مانند است.

مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ استان کرمان ادامه داد: استان کرمان دارای ذخایر معدنی مس، ذغال‌سنگ، آهن، تیتانیوم، کرومیت و … است و بهشتی برای طالبان معادن و سرمایه‌گذاران بخش معدنی به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ استان کرمان عنوان کرد: ۷ هزار نفر در بخش دولتی و غیر دولتی ذغال‌سنگ کرمان مشغول فعالیت هستند و ۲۰ هزار نفر بازنشسته در این حوزه داریم.

فلاح افزود: خدمات راهسازی، شهرسازی، بهداشتی و درمانی زیادی توسط مجموعه ذغال‌سنگ در مناطق محروم استان کرمان انجام شده است که نشان از ظرفیت‌های معدن‌کاوی و سرمایه‌گذاری در این بخش دارد.

مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ استان کرمان گفت: دو کارخانه ذغال‌شویی و آزمایشگاه در استان کرمان داریم و شرکت ذغال‌سنگ کرمان بزرگترین شرکت زغالی کشور است.

وی اظهار داشت: شرایط سخت کاری در معادن به علت فضای کم، کمبود اکسیژن، خطرات ریزش سقف و دیوارها، تصاعد گاز، آتش‌سوزی و انتشار گاز سمی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ استان کرمان ادامه داد: امیدواریم با برگزاری دومین گنگره ملی ذغال‌سنگ در استان کرمان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اهداف توسعه‌ای در بخش ذغال‌سنگ فراهم شود.

فلاح افزود: برای رسیدن به تولید مناسب چاره‌ای به غیر از استفاده از تکنولوژی جدید وجود ندارد، زیرا روش‌های سنتی دیگر جوابگو نیست.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR